Про це повідомила директор з маркетингу, стратегічного аналізу і планування Ostchem Марія Беззубова, повідомляє прес-служба Group DF.
«За нашими оцінками за 6 міс. 2016 р. попит на внутрішньому ринку в середньому виріс на 20%, а по окремих продуктах навіть більше. Наприклад, споживання карбаміду внутрішнім ринком склало понад 550 тис. т проти 450 тис. т за аналогічний період 2015 р., а споживання аміачної селітри склало близько 790 тис. т (проти 642 тис. т в 2015 р.)», — прокоментувала Марія Беззубова.
За її словами, також зростає попит на складні добрива. Зокрема, український ринок цього року спожив понад 320 тис. т КАС (у 2015 р. за півроку — 275 тис. т), ІАС — 75 тис. т (87 тис. т в 2015 р.), NРК — близько 650 тис. т (420 тис. т в 2015 р.)
Беззубова підкреслила, що конкуренція на українському ринку в 2015-2016 рр. істотно посилилася. За її словами, нинішні потужності українських заводів без проблем покривають внутрішній попит, але імпорт, в основному з Російської Федерації — дуже сильно зростає. Існуюче мито на аміачну селітру не вирішує комплексно проблему закриття ринків, тому що все ще дає можливість імпортерам демпінгувати, витісняючи національних виробників з власного ринку.
Другою проблемою є закритість ринків ЄС. Навіть незважаючи на те, що Україна підписала договір про асоціацію, ринки Європи залишаються не до кінця відкритими для українських виробників добрив. «Насправді загороджувальні мита залишаються, як і формальні перешкоди для входження на ринок. Тому що всі європейські країни захищають свої ринки добрив прямими і непрямими методами. Найбільш якісно захищають свої ринки Польща, Франція та Німеччина. І в цих країн потрібно повчитися відстоювати свої інтереси», — додала Беззубова.
Для довідки: Ostchem — компанія, яка координує роботу підприємств азотної хімії, належить Group DF Дмитра Фірташа.