Ставки фрахту на перевезення зерна з України переважно стабільні

07 лютого 2025, 17:24 169

Значних змін на початку лютого на чорноморському ринку перевезень не спостерігалося. Нові замовлення на трнаспортування зернових вантажів залишалися обмеженими, тоді як вибір тоннажу був широким у всіх сегментах.

Про це повідомив аналітик ASAP Agri, фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.

Він зазначив, що цього тижня ставки на хендісайзи та коастери майже не змінилися порівняно з раніше досягнутими показниками, оскільки судновласники рішуче чинять опір подальшому зниженню ставок, з огляду на вже вкрай низькі показники добового заробітку (TCE).

Сегмент панамакс залишається під сильним тиском «ведмежих» настроїв через відсутність твердих запитів на перевезення вантажів з України. За даними Atria Brokers, поточні ставки фрахту на перевезення кукурудзи з українських глибоководних портів до Південного Китаю оцінюються у 31-32 $/т.

Ставки на хендісайзи для перевезення кукурудзи з глибоководних портів України до Східного узбережжя Італії залишилися стабільним на рівні 15-16 $/т.

У сегменті коастерів ставки фрахту залишалися переважно стабільними на всіх напрямках із незначними коливаннями. Вартість перевезення 6 тис. т кукурудзи з українських дунайських портів до Східного узбережжя Італії зросла на 1 $/т порівняно з минулим тижнем — до 26-28 $/т.

Баржовий ринок продовжує страждати від гострого дефіциту вантажів з українських дунайських портів. Спотові перевезення 1-3 тис. т кукурудзи з Ізмаїла чи Рені до Констанци оцінюються у 8-9 €/т.