Ринок фрахту в Україні зазвичай активний у грудні, однак цього року він поки що є тихим і малоцікавим.
Про це повідомив аналітик ASAP Agri, фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.
«Нові експортні регламенти, введені 1 грудня, в поєднанні з низькою торговою активністю (частково через важливу галузеву подію у Франції), ще більше зменшили попит з боку фрахтувальників, що зробило початок місяця досить спокійним. Втім, ставки для «коастерів» залишаються в основному стабільними, оскільки судновласники твердо тримають свої позиції, що іноді ускладнює завдання фрахтувальникам забезпечити судна за бажаними ставками, особливо для європейських напрямків», — зазначив фахівець.
Тим часом судновласники в сегменті «хендісайзів» змушені йти на подальші поступки (-1 $/т) через досі гострий дисбаланс між обсягами вантажів і тоннажем на ринку.
У сегменті «панамаксів» спостерігається понижувальна тенденція. Відділ фрахту Atria Brokers наводить ставки для «панамаксів» на перевезення кукурудзи або пшениці з глибоководних портів Одеси до південного Китаю на рівні 40 $/т (-4 $/т за тиждень).
Ставки для «хендісайзів» на перевезення кукурудзи з глибоководних портів Одеси до cхідного узбережжя Італії знизилися на 1 $/т, встановившись на рівні 19-20 $/т.
Ставки для «коастерів» на перевезення кукурудзи з українських дунайських портів до східного узбережжя Італії залишаються стабільними на рівні 30-31 $/т.
У сегменті барж не спостерігається змін, а ставки залишаються низькими. Фрахт для транспортування кукурудзи баржами з Рені або Ізмаїла до Констанци залишається на рівні 9 €/т.