Ставки фрахту на перевезення зерна з річкових портів Дунаю поточного тижня продовжували знижуватися, «хендісайзи» з портів Одеси також подешевшали. Ринок «панамаксів» продовжував укріплюватися.
Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані компанії Atria Brokers.
Станом на 30 листопада ставки на перевезення кукурудзи «коустерами» 6000 т з портів Рені та Ізмаїл у напрямку Іспанії знизилися на 4 $/т — до 41-42 $/т, Мармари — на 3 $/т до 27 $/т, східного узбережжя Греції — на 2-3 $/т до 30-32 $/т. Фрахт до східного Середземномор’я, східного узбережжя Італії та іспанської Севільї знизився на 2 $/т до 36-38 $/т, 38-40 $/т та 46-48 $/т відповідно. Максимальні ставки у напрямку Ізраїлю опустилися на 2 $/т, тоді як мінімальні залишилися без змін, і фрахт в цей регіон становить 43-46 $/т.
Ставки на перевезення агропродукції баржами на Констанцу залишилися на рівні минулого тижня — 21-22 €/т для кукурудзи, 40 €/т — для соняшнику.
Фрахт на перевезення кукурудзи «хендісайзами» знизився на 1 $/т і склав 39-40 $/т у напрямку середземноморського узбережжя Єгипту, 41-42 $/т — Італії, 43-44 $/т — середземноморського узбережжя Іспанії, 44-45 $/т — Тунісу.
«Водночас фрахт на перевезення кукурудзи «панамаксами» з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю зріс на 3 $/т до 75-78 $/т. Ставки до середземноморського узбережжя Іспанії становлять 45-47 $/т. Подорожчання ставок на транспортування зерна «панамаксами» з українських глибоководних портів було зумовлено укріпленням ставок у сусідніх сегментах фрахтового ринку, що зберігало конкуренцію на високому рівні», — пояснюють фахівці.