Реальних шляхів вивезення зерна з України лише два: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для провезення вантажів через білорусь до портів країн Балтії.
Таку думку висловив литовський міністр транспорту Марюс Скуодіс, пише «Інтерфакс-Україна».
«Для цього буде потрібний якийсь гуманітарний коридор через білорусь», — зазначив він.
За словами міністра, переговори про такий коридор ведуться, але за нього мають відповідати міжнародні структури — ООН або Єврокомісія.
«Клайпедський порт здатний перевалювати досить багато — не рахуючи Терміналу насипних вантажів — близько 8 млн т, і ця кількість може бути збільшена за рахунок інвестицій у потужності. На жаль, через інфраструктурні обмеження наразі в Литву можна завозити тільки 1-1,5 млн т українського зерна на рік», — сказав Скуодіс.
Логістика між Україною та Литвою ускладнюється різними залізничними коліями — в Україні та Литві досі використовується російська, а в Польщі — європейська, тому при перевезенні вантажів необхідно змінювати рухомий склад.