Про це свідчать дані опитування Спілки українських підприємців (СУП).
Як зазначається, у 2017 р. 64% респондентів збільшили бізнес, незважаючи на продовження кризових явищ в економіці країни. При цьому більшість респондентів прогнозує зростання бізнесу і у 2018 р.
«В першу чергу, за рахунок підвищення обсягу реалізації (89,7%) та відкриття нового виду діяльності (39,7%). 75% респондентів мають намір збільшити кількість працівників, а рівно половина опитаних прогнозує в наступному році вихід на нові ринки. Жоден з опитаних не планує зменшити бізнес у 2018 р», — говориться у повідомленні СУП.
Проте, є низка факторів, які заважають розвитку МСБ. Основним стримуючим фактором розвитку бізнесу для українських підприємців є відсутність кваліфікованих кадрів. Таку думку висловили 32% респондентів. Не менш критично важливими для бізнесу є обмежений доступ до ресурсів та високе податкове навантаження. Також у ТОП-8 проблем для бізнесу увійшли: зарегульованність експортної діяльності та економіки в цілому, корупція у контролюючих та перевіряючих органах та військові дії на території країни.
26% респондентів вказали, що їх зростання стримує тиск з боку правоохоронних органів. У 14% підприємців були виїмки, обшуки, блокування роботи підприємства правоохоронцями у 2017 році.
СУП запропонувала підприємцям назвати одну реформу, яку вони б провели у найближчий час. Підприємці назвали наступні: податкова реформа; дерегуляція; спрощення валютного контролю; оптимізація митних процедур; судова реформа
«Дослідження відображає настрої малих та середніх компаній з різних регіонів України, які займаються різними видами діяльності. Його результати говорять про те, що українські підприємці налаштовані оптимістично. Та чи означає це, що вести бізнес в Україні стало легше? Ні. Це скоріше свідчення того, що українські підприємці вірять в Україну, не дивлячись на те, що реформи йдуть вкрай повільно. Проте бізнес чекає від влади наступних кроків. Мова йде і про пакет дерегуляційних змін, і про оновлення трудового законодавства, і про захист прав кредиторів та інші кроки, спрямовані на зростання економіки країни», — зазначила виконавчий директор СУП Катерина Глазкова.
В опитуванні взяли участь українські компанії — члени СУП з різних регіонів України, різні за видами діяльності та різні за розміром. Респонденти — переважно представники малого та середнього бізнесу.