Данія, яка є одним зі світових лідерів щодо споживання органічної продукції, до 2020 р. планує стати на «100% органічною країною».

З цією метою в 2015 р. було затверджено Органічний план дій, який передбачає подальший розвиток і збільшення обсягів виробництва органічної продукції. Його мета — до 2020 р. подвоїти площі вирощування органіки, у порівнянні з наявними на 2007 р., пише Baker Tilly.

План складається з 67 пунктів і стосується як активного впровадження методів ведення органічного сільського господарства, так і фінансової допомоги виробникам органічної продукції. Крім цього, плануються інвестиції в розвиток нових технологій та ідей, пов'язаних з органікою. Не менш важливою метою є розробка програм стимулювання попиту на органічну продукцію. Для реалізації такого амбітного проекту в тому ж році було виділено суму в розмірі €53 млн.

При цьому ключовим завданням, яке стоїть перед урядом, є залучення до реалізації плану якомога більшого числа приватних землевласників. Щоб зацікавити фермерів, їм необхідно показати переваги такого переходу. Тому з бюджету було виділено значні суми грошей на інвестування в дослідження стосовно органічної продукції, на програми ознайомлення населення і просування в суспільство ідей корисності такої продукції. Окремим пунктом було винесено витрати на консультування працівників агросектору, зацікавлених у переході до виробництва органічного продукту.

На підтримку контролю за перетворенням, збереженням і підтриманням органічних фермерських господарств, а також на субсидування експериментальних проектів у період з 2015-го по 2018 р. витратять суму в €3,6 млн. Більше уваги приділять спецпроектам, які фінансуються з сільгоспфондів. Разом із тим у планах значаться запуск моделі цільової субсидії і продовження виплати додаткових €161 на рік за га для ділянок землі в перші 2 роки конверсії.


Для довідки: раніше, в 2013 р., Бутан заявив про плани стати до 2020 року першою країною, що виробляє тільки органічні продукти. Це було продиктовано як необхідністю зберегти біорозмаїття, так і бажанням посилити свій експортний потенціал за рахунок продукції з більш високою доданою вартістю.