Численна кількість господарств постраждала від зупинення реєстрації податкових накладних, яка розпочалася з 1 липня 2017 р.

Про це повідомив експерт Всеукраїнської Аграрної Ради від Юридичнoї фірми ОМП Віталій Смердов, говориться у повідомленні ВАР.

За його словами, зупинка реєстрації накладних призводить до величезних втрат підприємств (особливо ризикують покупці товару, які в результаті цього не можуть вчасно відобразити податковий кредит), тому проблема потребує нагального вирішення.

«Зупинення реєстрації здійснюється у разі виготовлення чи постачання так званих ризикових товарів, перелік яких міститься у наказі Державної фіскальної служби від 30 червня 2017 р. № 461. Серед них велика кількість сільськогосподарської продукції: пшениця, кукурудза, ячмінь, насіння соняшнику, олія соняшникова, цукор, хлібобулочні, кондитерські вироби тощо», — розповів Віталій Смердов.

Як зазначив експерт, головна підстава для зупинення реєстрації — невідповідність критерію «умовного складу». Це означає, що платник постачає на експорт певного товару в 1,5 разів більше, ніж є на його умовному складі таких самих товарів за тим самим кодом (умовний склад формується з 1 січня 2017 року). Тобто фактично ризик з«являється, якщо підприємство продає власно вироблену продукцію, продає продукцію, що була придбана до 1 січня 2017 року, отримує аванс за продукцію, яку ще не закупив, чи продає товар із значною націнкою.

«Попередити зупинення реєстрації за зазначеним критерієм практично неможливо», — зауважив Віталій Смердов.

За його словами, щоб поновити реєстрацію податкових накладних, господарству слід направити до ДФС за місцем податкового обліку інформацію в електронній формі, яка б підтвердила реальність операції постачання продукції, щодо якої зупинено накладні (договори, первинні документи, сертифікати походження тощо).

Після відновлення реєстрації податкової накладної при подальших постачаннях цього ж товару ця проблема виникати не повинна. Але експерт попереджає, що на практиці можуть мати місце й виключення (у тому числі, протиправні дії з боку ДФС).

За даними Міністерства фінансів України, станом на 11 липня 2017 року зареєстровано 3,7 млн накладних. Протягом цього періоду призупинено реєстрацію 40,2 тис. накладних, що становить лише 1,1% від загальної кількості.

Основними причинами призупинення стали наявний «пересорт» товарів — невідповідність обсягу або відсутність придбання товару при його реалізації та відсутність ліцензій, які засвідчують право суб»єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами. 

Мультимедіа