Ринок насіння: озимий ріпак втратив чверть обсягів

02 грудня 2021, 06:09 6355

За рік в Україну завезено насіння на $971 млн, що на 1,1% менше, ніж за аналогічний період попереднього року. Найбільше зниження поставок у грошовому вимірі продемонстрував озимий ріпак.

Такий висновок зробили аналітики  Насіннєвої асоціації України (НАУ), проаналізувавши дані за період з липня 2020 р. по червень 2021 р. 

Від основних дистриб'юторів та виробників було поставлено 293 тис. п. о. насіння озимого ріпаку на суму $42 млн. Це на 22,9% менше, ніж за аналогічний період попереднього року (у грошовому вимірі — на 23,7%).

Ріпак озимий: ТОП-10 брендів, натуральний вимір

Для ринку в цілому характерним було падіння продажів брендів-лідерів при зростанні поставок брендів з меншою часткою ринку.

Ріпак озимий: ТОП-10 брендів, грошовий вимір

Середньозважена ціна знизилась на 1,1% до $142,78 за п. о.

Найбільше падіння з топ-10 мав Brevant Seeds (-14%).

Максимальне збільшення середньозваженої ціни мав SAATBAU (+10%).

Лідером серед окремих гібридів став ДК Ексепшн від DEKALB. Продукт став постачатись з попереднього сезону і тоді зайняв лише 11-ту сходинку. Основними постачальниками ДК Ексепшн були Ерідон та Монсанто.

Друге місце зайняв гібрид LG Seeds Архітект, який у попередньому сезоні був лише на 16-й сходинці. Сума продажів гібриду склала $1,8 млн.

З основних гібридів, які продавались протягом усіх чотирьох сезонів, найбільше зростання мав ДК Ексторм ($935 тис., на рівні сезону 2017/18).

Найбільше падіння поставок мав лідер (NPZ-LEMBKE). Продажі гібридів бренду у натуральному вимірі зменшились одразу на 48%.

Продажі DSV також зменшились на 16% у натуральному та 11% у грошовому вимірі.

Максимальне зростання з топ-10 брендів мав KWS. У натуральному вимірі його поставки зросли на 18%, до 11 тис. п. о. Найпопулярнішим гібридом бренду залишається Гибрірок (62% загального обсягу поставок).

У регіональному вимірі, як і в попередньому сезоні, лідером закупівель залишилась Тернопільська область ($3,8 млн, -20%). 

На другому місці залишається Дніпропетровщина – на компанії регіону було поставлено насіння на суму $3,8 млн (-16%). 

Найбільший приріст з основних регіонів мала Волинська область (+40%, до $2,3 млн).


AgroPortal.ua за матеріалами Насіннєвої асоціації України