Керівники військово-морської та портової влади Румунії, Молдови та України вирішили координувати операції та вести прямий діалог, щоб розв’язати ситуацію із заторами на вході до морського каналу Суліна.
Три органи влади вирішуватимуть, які судна заходять до причалів і в якому порядку, щоб уникнути випадків, коли агенти подають заявки, пізніше порти не підтверджують виділення причалів, і судна скупчуються на якорних стоянках уздовж Дунаю, пишуть «Порти України» з посиланням на місцеві ЗМІ.
Також стало відомо, що румунська сторона схвалила деякі пропозиції України. Зокрема, порти розглянуть питання рейдової перевалки.
Як зазначається, на вході до Сулінського гирла Дунаю скупчилась велика кількість суден, що прямували, зокрема, до українських дунайських портів. Причиною затору є те, що проводку каналом здійснює румунська сторона, яка раніше не стикалася з таким напливом суден. У результаті суднам доводиться очікувати в черзі на проводку по 10 днів і більше.
Україна запропонувала Румунії кілька варіантів розблокування каналу. Зокрема, збільшити період дозволеного руху суден на дві години — зараз канал працює лише у світлу частину доби. Також дозволити прохід суден у нічний час на випадок затору та збільшити максимально допустиму швидкість. Крім того, пропонується оформляти вхідні судна на рейді, поки вони очікують на заход, а не в самому порту Суліна. Також у міністерстві запропонували залучити до прикордонно-митного огляду у порту Суліна додаткові причали для огляду одночасно не менше шести суден. Водночас Україна запропонувала перебазувати лоцманів із закритих українських портів разом із катерами до Румунії.