За 7 місяців 2022 р. Україна майже на 30% відстає від тогорічного показника експорту олії (2,05 млн т проти 2,89 млн т).
Про це повідомили в Українській асоціації бізнесу і торгівлі (UBTA).
«Темпи постачання почали зростати лише за останні 2 місяці шляхом збільшення експорту залізницею, машинами та, звісно, морем з відкриттям зернового коридору», — зазначає керівник експертно-аналітичної групи асоціації Олександр Авраменко.
Як зазначили в UBTA, за результатами 2021 р. експорт рослинних олій склав трохи більш як $7 млрд. Звісно, найбільш експортованим продуктом із цієї категорії стала саме соняшникова олія — 90,8% експорту.
Щоб оцінити масштаб, необхідно знати, що загальний міжнародний ринок соняшникової олії (міжнародна торгівля) у 2021 р. склав $13,39 млрд. І майже половину цього ринку торік сформували саме українські експортери. Соняшникова олія експортувалась до 107 країн світу, а найбільші її споживачі знаходяться в Європі (36,8%, серед яких саме на країни ЄС припадає 33,6%), Південно-Східній Азії (29%) та Азії (14,9%). Недивно, що в перші місяці війни європейські полиці супермаркетів частково спорожніли через нестачу української олії.
«Тому залишається сподіватись та вірити, що Україна якнайшвидше поверне окуповані землі та зможе не лише надолужити темпи експорту, але й перевершити їх», — говориться в повідомленні.