Тенденція до зниження домінувала поточного тижня на ринку фрахту України.
Частина фрахтувальників була вимушена відмовитися від суден, які вже зайшли до Дунаю. Не всім трейдерам вдається покрити демереджі, які виникли за листопад (частково через непогоду, частково — через неготовність до нових вимог податкової), повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на Atria Brokers.
Так, станом на 26 жовтня 2023 року ставки на перевезення кукурудзи коустерами 6000 т з портів Рені та Ізмаїл до Севільї знизилися на 15 $/т, до 63-65 $/т, до східного узбережжя Італії — на 13 $/т, до 52-54$/т, до Іспанії — на 12 $/т, до 58-60 $/т, до східного Середземномор’я — на 10-11$/т, до 50-52 $/т. Фрахт у напрямку Криту та Греції опустився на 7 $/т, до 49-50 $/т і 48-49 $/т відповідно, Ізраїлю — на 5-7 $/т, до 58-60 $/т, Мармари — на 6 $/т, до 46 $/т.
Фрахт на перевезення насіння соняшнику коустерами 6000 т з дунайських портів на Мармару опустився на 3 $/т, до 65 $/т.
Ставки фрахту на перевезення кукурудзи баржами на Констанцу знизилися на 3-4 €/т, до 32 €/т. Водночас підвищувальна тенденція спостерігалась для ставок на перевезення баржами насіння соняшнику — на 2-4 €/т, до 58-60 €/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи хендісайзами до середземноморського узбережжя Іспанії опустився на 10-11 $/т, до 50-52 $/т. Ставки до Ізраїлю і східного узбережжя Італії знизилися на 8 $/т, до 47-49 $/т та до східного Середземномор’я — на 7-8 $/т, до 45-47 $/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи панамаксами з Одеси, Південного та Чорноморська до середземноморського узбережжя Іспанії знизився на 8-9 $/т, до 43-45 $/т, до Китаю — на 2 $/т, до 70-72 $/т.