Як розповіла операційний директор UkrLandFarming Галина Ковток, за умови, що наразі середня оборотність вагонів в ПАТ «Укрзалізниці» складає 11-15 днів, елеватор «Порттрансбуд» міг забезпечити ідеальні умови робити і підвищити оборотність.
«Наша компанія вклала величезні кошти в залізничне полотно довжиною 2 км до станції Овруч. Ми отримали можливість відправляти зерно в морський порт залізницею прямо з елеватора. Це було велике капіталовкладення для компанії, але ми це зробили, бо хотіли зробити елеватор оперативним і мобільним. Сьогодні ж маємо величезні проблеми з вагонами», — зазначає Галина Ковток.
За її словами, вагони ПАТ «Укрзалізниці» вичерпали час експлуатації і їх потрібно оновлювати, оскільки середній вік вагонів доходить до 30 років.
Галина Ковток зазначає, що придбати власні вагони не дозволяє великий термін окупності капіталовкладень — 14 років.
«Можливо, ситуацію змогла б покращити система автоматичного розподілу вагонів, але, на превеликий жаль, вона не працює, натомість ПАТ «Укрзалізниця» продовжує методом ручного керування розприділяти вагони», — додала вона.
Для довідки: Елеватор «Порттрансбуд» ГК UkrLandFarming у с. Радчиці Овруцького р-ну Житомирської обл. має потужність 100 тис. т одночасного зберігання пшениці. Зерносховищем користуються як підприємства групи UkrLandFarming (60% зерна), так і інші підприємства регіону (40% надходжень). За добу «Порттрансбуд» приймає 3 тис. т зернових з Житомирської та Київської областей. На елеваторі може зберігатися 11 культур. Крім того, компанія UkrLandFarming має ще 16 елеваторів, серед яких два найпотужніших у Європі: в м. Заводське Полтавської обл., потужністю 464 тис. т, та у смт. Степанівка Сумської обл. — на 488 тис. т.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua