Вчасно і якісно проведене дефектування забезпечить безперебійну роботу техніки
Заступник генерального директора з інновацій та розвитку агробізнесу (агрономія) компанії «Укрлендфармінг» Володимир Фантух розповідає, що агрохолдинг має багато техніки та мініскладів запчастин, які за потреби переміщують між підрозділами і таким чином намагаються закривати свої потреби.
«Якщо в компанії іноземна техніка, то, звісно, потрібно розраховувати на сервісну службу від компанії, яка її продала. Хоча із сервісників сьогодні ніхто не вкладає гроші в запчастини. І в разі поломки техніки, якщо вийде з ладу запчастина, яка не користується попитом, її доставки в Україну доводиться чекати 1,5-2 місяці. Щоб уникнути таких ситуацій, і щоб техніка не стала серед посівної чи жнив, потрібно вчасно проводити дефектування. Коли ви плануєте ремонт, замовляєте запчастини, то повинні глибоко перевірити всі вузли агрегата, які можуть вийти з ладу. Це завдання для інженерної служби компанії, яка має працювати дуже ретельно», — зазначає Володимир Фантух.
Налагоджена робота і розуміння — основа співпраці
Компанії «Агро-Регіон» пощастило мати територіально близько компанію «АМАКО», в якої вони купують техніку, а відповідно і знаходяться на сервісному обслуговуванні.
«Коли сервіс і склад запчастин поруч — це дуже зручно. До того ж, за багато років ми вже налагодили співпрацю з «АМАКО». І хочу сказати, що вони зараз надають дуже потужну сервісну підтримку своїм клієнтам. Також маємо вигідну ціну на запчастини. Ми вже вийшли по тракторам Massey Ferguson 8690 та 8737 з гарантійного обслуговування, яке було до 6 тис. мотогодин. Трактори напрацювали по 8 тис. мотогодин і не мали жодних проблем. Вже в серпні чекаємо на поставку нових моделей — Massey Ferguson 8740. По техніці CASE IH користуємося сервісом компанії «АгроАльянс», — розповідає технічний директор «Агро-Регіон» Микола Ніколайчук.
За його словами, «Агро-Регіон» має власну сервісну бригаду з хорошими фахівцями, але не всю техніку вони можуть ремонтувати та не всі роботи виконувати через відсутність діагностичного обладнання. Тож навіть поза гарантійним строком компанія частково лишається на обслуговуванні сервісних центрів.
Головний агроном компанії «Агро-Регіон» Юрій Лисак розповідає, що з 2007 року агрохолдинг працює тракторами Massey Ferguson, і інженери вже достатньо добре вивчили та звикли до цієї техніки. Техпарк тракторів компанії складається з Massey Ferguson 8737, 6313 та 7722, також є чотири трактори потужністю 500 к.с. — John Deere та CASE IH.
«Якби в AGCO на той час мали потужні комбайни, як зараз у них, наприклад, комбайн Fendt IDEAL, то, мабуть, ми би зупинились на них. У нас було 19 комбайнів Massey Ferguson, ми їх продали та купили більш потужні John Deere. Також у процесі оновлення лінійка сівалок. Маємо Kinze, HORSCH Maestro та John Deere, хочемо перейти на більш широкозахватні сівалки — до 24 рядків. Ще проводимо модернізацію обприскувачів, маємо два MILLER і найближчим часом плануємо оновлювати серію», — розповідає Юрій Лисак.
Дороговартісний агрегат без обслуговування — даремно викинуті гроші
А от засновник ФГ «Геркулес» Віктор Шеремета під час найбільшої польової події цього літа — «УКАБ Агротехнології» — підбирав ґрунтообробну техніку для основного обробітку — глибокорозпушувач з одночасним закладанням добрива на певну глибину.
«Якщо в період посухи добриво знаходиться на поверхні, то й коренева система розташовується неглибоко. Тому добриво потрібно вносити глибше. Побачив деякі агрегати в роботі на демополі, поцікавлюсь думками і відгуками колег. Але хочу сказати, що для висновків мало одного року, щоб агрегат себе показав. Наприклад, у нас був один агрегат українського виробництва, який на третину дешевший за імпортний, але при цьому знос робочих форм відбувається швидше. І якщо порахувати суму заміни цих деталей і розподілити на всі роки експлуатації та ще додати втрату якості роботи, то виходить не така вже й економія. І якщо раніше головним критерієм при виборі техніки була все ж таки ціна, то зараз дивимося насамперед на якість матеріалу, з якого виготовлена техніка та обладнання, і на якість роботи», — розповідає Віктор Шеремета.
За його словами, вся техніка господарства обслуговується сервісними службами компаній, в яких купували техніку. Віктор Шеремета розповідає, що коли техніка знаходиться на гарантійному обслуговуванні, то значних поломок не трапляється, а планова заміна мастила та фільтрів, як правило, проводиться сервісними службами вчасно. Також фермерське господарство має правило — комбайни працюють 3-5 років, а потім відбувається їх заміна.
«Надання якісного сервісу — обов’язкова умова, адже купити дороговартісний агрегат без обслуговування — це даремно викинути гроші. Адже навіть найнадійніша техніка з часом виходить із ладу», — вважає Віктор Шеремета.
Оперативність заради мінімальних простоїв техніки
В компанії «КУН-Україна» зазначають, що головне завдання сервісної служби — оперативно вирішувати проблеми з поломками техніки, щоб простій був мінімальним. Представник сервісної служби «КУН-Україна» Дмитро Антал розповідає, що в середньому на виклик клієнта дістаються за пів дня, і в більшості випадків максимальний простій техніки складає один день.
«Система працює так: після надходження заявки від сільгоспвиробника для оперативного вирішення проблеми на місце виїжджає сервісна служба компанії-дилера, оскільки вона знаходиться територіально ближче, але якщо вона не може впоратися із ситуацією, тоді за справу береться сервісна служба «КУН-Україна». Якщо це, наприклад, Херсонська область, то реагує «Техноторг», адже вони мають сервісну службу в Херсоні, а відправляти інженерів з Миколаєва чи Києва буде набагато довше за часом», — розповідає Дмитро Антал.
Щодо запчастин «КУН-Україна» має процедуру Urgent: якщо немає запчастини на складі компанії, шукають на складах дилерів, потім у найближчих країнах — Білорусі та Польщі.
«Кожна ситуація індивідуальна, залежить від того, наскільки терміново потрібно ввести в роботу техніку. Наприклад, якщо сталася поломка техніки «зеленої лінії» і задощило, то ми розуміємо, що в нас в запасі для ремонту є два дні», — пояснює Дмитро Антал.
Сервіс і запчастини як основа успішного бізнесу виробника техніки
Територіальний продакт-менеджер компанії BEDNAR в Україні Сергій Бетяк зазначає, що сервісна служба є однією з трьох головних складових фундаменту для побудови успішного бізнесу виробника техніки.
«В компанії, яка продає техніку, незалежно якого бренду, має бути потужна сервісна служба і, відповідно, відділ запасних частин. Дороговартісні трактор та сівалка для аграрія є інструментами, в які він вкладає гроші, і ті якісно відпрацьовують свої гектари та капіталовкладення», — розповідає Сергій Бетяк.
За його словами, BEDNAR в Україні має налагоджену роботу з компаніями-дилерами із сервісної служби, які представлені в кожній області.
В кожній сервісній службі дилера є інженери, які відповідають за певний бренд і проходять навчання та атестацію. BEDNAR в Україні проводить відповідне навчання для сервісних працівників двічі на рік.
«Ми уже виходимо на новий рівень, адже у зв’язку зі збільшенням продажів техніки прогресивно збільшуються продажі запасних частин. Тому стимулюємо дилерів замовляти більше запасних частин, аби все необхідне було на складах. Порівняно з попередніми роками наші запаси збільшилися вдвічі», — зазначає Сергій Бетяк.
Розширення складів та ще оперативніше усунення поломок
Компанія «HORSCH Україна» планує відкрити новий офіс, що дасть можливість значно розширити склади, створити аудиторії для навчання сервісу дилерських компаній та мати кращі умови для ще оперативнішого усунення недоліків при поломці техніки у клієнтів.
«Раніше ми відправляли інженерів на навчання за кордон, але це обмежувало нас у кількості людей. Відкривши навчання тут, ми збільшимо чисельність спеціалістів у нашій галузі. Також ми розширимо власний склад, де вже є 80% запчастин кожної машини, яка представлена в Україні. Він стане ще більшим. Крім того, в кожного нашого дилера є також склади запчастин HORSCH, де налічується понад 100 тисяч позицій», — розповідає сервісний інженер напрямку причіпних обприскувачів Horsch Leeb Сергій Уманець.
Тож «HORSCH Україна» найближчим часом зосередиться на розширенні складів, покращенні логістики в Україні та підвищенні оперативності сервісних служб.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua