Як нагадали в Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, 30 вересня 2019 року на засіданні Органу врегулювання суперечок СОТ було затверджено звіти Групи експертів та Апеляційного органу у справі DS 493, після чого сторони мали узгодити розумний термін часу для виконання рекомендацій та постанов Органу врегулювання суперечок СОТ (стаття 21.3 Домовленості про правила і процедури врегулювання суперечок (далі — Домовленість)).
«Арбітр у справі DS493, Рікардо Рамірес-Ернандес, визначив, що розумним терміном часу для виконання Україною рекомендацій та постанов Органу врегулювання суперечок СОТ є 11 місяців та 15 днів, які сплинуть 15 вересня 2020 року.
Враховуючи те, що відповідно до Домовленості розумний термін часу для виконання рекомендацій або постанов групи експертів або Апеляційного органу не повинен перевищувати 15 місяців, починаючи з дня затвердження звіту групи експертів або Апеляційного органу, таке рішення Арбітра є задовільним для інтересів України», — йдеться у повідомленні.
В міністерстві зазначають, що таким чином, Україна конструктивно працюватиме, щоб забезпечити належне виконання рекомендацій Апеляційного органу та Групи експертів.
«Звертаємо увагу, що у російській пресі поширюється неправдива інформація про те, що Арбітр своїм рішенням зобов«язав Україну негайно застосувати до компанії »ЄвроХім» нульову ставку мита. Це і не дивно, враховуючи, що ключовим питанням для Російської Федерації у справі DS493 є інтереси компанії »ЄвроХім». Насправді, Арбітр відхилив необґрунтовані вимоги Росії та підтримав позицію України, встановивши загальний розумний термін часу для виконання рішення Органу врегулювання суперечок СОТ.
Зауважимо, що в ході узгодження розумного терміну часу Російська Федерація наполягала на тому, щоб заходи по відношенню до компанії »ЄвроХім» були скасовані негайно, а усі інші рекомендації та постанови були виконані протягом двох місяців», — підкреслили в міністерстві.
Для довідки: Протягом 2017-2018 років Україна провела проміжний перегляд антидемпінгових заходів щодо російської аміачної селітри. При цьому, під час розрахунку нормальної вартості нітрату амонію українською стороною використовувався останній світовий досвід механізму газових коригувань з урахуванням елементів та відповідного предмету оскарження у поточній суперечці, а також забезпечила повну транспарентність процесу та умови для реалізації прав сторін на захист.
Результати останнього перегляду підтвердили висновки, зроблені Україною ще у 2008 та 2014 роках щодо наявності демпінгового імпорту російських мінеральних добрив на територію України. За результатами цього перегляду у квітні 2018 року були застосовані чинні на поточний час антидемпінгові заходи щодо імпорту російської аміачної селітри у розмірі від 29,25 до 42,96%.
Крім того, у серпні 2019 року було розпочато проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну незалежно від країни походження та експорту деяких азотних добрив, зокрема нітрату амонію, а з 01 липня 2019 року почало діяти ембарго, під яке потрапили всі види мінеральних добрив, що імпортуються з Російської Федерації.