Понад 790 тис. т зернових вантажів перевезено з початку жовтня в експортному сполученні залізницею.
Про це йшлося під час наради представників АТ «Укрзалізниця» та учасників зернового ринку 19 жовтня, пише Rail.insider.
З указаного обсягу 349 тис. т доправлено у напрямку портів, а 441 тис. т — до західних прикордонних переходів.
Зазначається, що позитивна динаміка пов’язана передусім із роботою тимчасового чорноморського коридору для експорту вантажів. Завдяки цьому зріс і обсяг вивантаження у портах Великої Одеси. Наразі він становить майже 450 вагонів на добу. Туди прямує понад 2300 вагонів із зерновими вантажами. У напрямку дунайських портів черга трохи менша — майже 2100 вагонів.
Водночас за останній тиждень на 10 вагонів на добу скоротилася передача зернових через західні прикордонні переходи. Наразі зернових і жмихів передається 475 вагонів на добу.
Складнощі зберігаються на українсько-румунському переході Вадул-Сірет–Дорнешти, куди прямують 1700 вагонів, із них понад 600 — із зерном.
Напружена ситуація і на польських стиках. Так, спостерігається значне накопичення жмихів, шротів та олій у напрямку переходу Ізов–Грубешув. До переходу Ягодин–Дорогуськ рухається 1600 вагонів, половина з яких із зерновими вантажами. Днями відбулася нарада, де для поліпшення ситуації ухвалено рішення щодо запровадження жорсткого графіка передачі вагонів за залучення оператора інфраструктури Польщі.
Загалом у напрямку західних прикордонних переходів рухається майже 12 тис. 700 вагонів, з них із зерном — понад 2500 одиниць. Упродовж жовтня фіксується скорочення накопичення на майже 700 вагонів.