Про це розповів директор департаменту логістики ПАТ «ДПЗКУ» Дмитро Шмокарєв, повідомляють в корпорації.
«Сьогодні у нас план залізничних перевезень зернових виконується лише на 42%. Якщо це перевести у абсолютні цифри, то нам наразі не вистачає вагонів для перевезення майже 200 тис. т збіжжя», — зазначає очільник департаменту логістики.
За його словами, потреба в перевезеннях значно перевищує можливості залізниць та наявного вагонного парку. З іншого боку, деякі зернотрейдери, перестраховуючись від ризиків, подають заявки на більшу кількість вагонів, ніж їм фактично необхідно, що не дає можливості «Укрзалізниці» розподіляти вагони рівномірно у відповідності до реальних потреб.
Окрім того, проблема дефіциту вагонного парку спричиняє ще одну — затримку у прийманні елеваторами врожаю кукурудзи. Через те, що ранні зернові не вивозяться вчасно з елеваторів, останні не мають можливості приймати кукурудзу у заплановані терміни. Як наслідок, збільшуються ризики несвоєчасних поставок та простоїв.
«У такій ситуації ми, звичайно, намагаємось працювати у тісному контакті з усіма службами «Укрзалізниці» та налагодити активну взаємодію, аби забезпечити безперебійне виконання зовнішньоекономічних контрактів. Але проблема залишається, і, більше того, вона не тільки може стати причиною зриву термінів зовнішніх контрактів, а й ставить під загрозу виконання державних експортних програм загалом», — пояснює Дмитро Шмокарєв.
Для довідки: ДПЗКУ створена урядом України в серпні 2010 р. До її складу входить розгалужена мережа філій — лінійні та портові елеватори, млини, комбікормові й круп'яний заводи. Сумарно 53 підрозділи-філії ДПЗКУ можуть зберігати 3,75 млн т зернових, у тому числі загальні потужності з перевалки на експорт Одеського та Миколаївського портів складають близько 2,5 млн т зернових вантажів на рік.