Українським агровиробникам невигідно замовляти послуги з розмінування, адже їхня вартість наразі перевищує вартість самої землі.
Про це розповів директор із взаємодії з органами влади та питань сталого розвитку ТОВ СП «НІБУЛОН» Михайло Різак, говориться у повідомленні компанії.
«Вочевидь аграрії потребують допомоги, і саме донори та держава мають прийти на допомогу. Саме тому ми абсолютно згодні з першим віцепрем'єр-міністром — міністром економіки України Юлією Свириденко, що Україні потрібні гроші для розмінування. Ми також вітаємо ініціативу уряду щодо компенсації витрат аграріям. Як оператор з розмінування «НІБУЛОН» незабаром матиме у своєму розпорядженні чотири потужні машини для розмінування, за що висловлюємо окрему вдячність DEG Impulse. До війни як експортер наша компанія працювала із близько 4500 малих і середніх фермерів, сьогодні — із 3000, які готові брати участь у тендерах Prozorro», — сказав він.
Михайло Різак наголосив, що важливо сприяти тому, щоб фермери обробляли вивільнені угіддя, адже наразі по деяких культурах вони працюють у збиток.
Наступним важливим етапом, вважає він, має стати розмінування водних шляхів, що позитивно вплине на економіку транспортування зернових та олійних культур під час експортних операцій.
«Раніше лідером перевезення зернових був Миколаївський портовий вузол. Він забезпечував понад 30% експорту. Наразі водні шляхи до нього заміновано. Водночас більш ніж 50% водних акваторій України сьогодні вже деокуповані й доступні для розмінування. Час діяти! Адже саме водна логістика може дати українським аграріям той додатковий потенціал прибутковості, який можна спрямувати на розвиток виробництва», — вважає фахівець.
За його словами, «НІБУЛОН» здатний дуже швидко налагодити виробництво суден-платформ для саперів підводного розмінування, які були розроблені конструкторами компанії. Справа тільки в запиті від держави.
«Такі платформи також можуть бути експортовані навіть у поточних умовах», — підкреслив Михайло Різак.
Для довідки: до війни компанія «НІБУЛОН» обробляла 82 тис. га землі, володіла і управляла мережею внутрішніх елеваторів і річкових терміналів і сучасним морським терміналом, розташованим у Миколаєві. «НІБУЛОН» експортувала переважно кукурудзу, пшеницю і ячмінь у більш ніж 20 країн світу. Крім того, компанія мала широку лінійку флоту (річковий, морський і змішаний).