Переговори щодо прискорення роботи зернового коридору йдуть непросто

16 січня 2023, 18:00 1981

Фрахтувальники втрачають $20 тис. на добу через затримки з інспекціями суден, що перевозять українське зерно, у Босфорі.

Про це на брифінгу повідомив міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський.

«Зерновий коридор, як ми знаємо, працює далеко не в повну силу. Основне питання, яке Україна намагається вирішити, це контроль на Босфорі та робота GSS, тому наразі публічних результатів з цього приводу ми ще не бачимо. Хочемо усі, але переговори йдуть не так просто», — сказав він.

За словами міністра, Україна продовжує експортувати пшеницю та кукурудзу — це дві основні культури. Однак кількість кораблів, що доставляють збіжжя, явно недостатня.

«Це та річ, яка дуже заважає українському фермеру і трейдеру та нашим клієнтам, зокрема в Африці. Бо зерно дорожчає, та ситуація стає непрогнозованою для тих, хто торгує з нашими продавцями. З іншого боку — дорога логістика. Багато простоїв, і це все покладається на українських аграріїв», — пояснив Сольський.

Міністр наголосив, що кораблі в Босфорі стоять по декілька тижнів.

«Декілька тижнів на вхід. Та декілька — на вихід. Перед новим роком трейдери називали $20 тис. простою на добу. Відповідно, ці кошти, що накопичаться при простої на вхід та вихід, покладуть на українського аграрія. Це відображається у десятках доларів на одній тонні продукції», — пояснив Сольський.