Робота нового зернового коридору набирає обертів. Станом на 5 жовтня 2023 року фрахт на перевезення кукурудзи «панамаксами» з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю становив 70 $/т, середземноморського узбережжя Іспанії — 51-54 $/т.
Про це у Facebook повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані Atria Brokers.
Ставки на перевезення кукурудзи хендісайзами до східного Середземномор’я становили 60 $/т, до східного узбережжя Італії та Ізраїлю — 60-62 $/т, до середземноморського узбережжя Іспанії — 65-67 $/т.
«Ставки фрахту на перевезення зерна коустерами з дунайських портів на більшість напрямків підвищилися. Однак у напрямку Італії та Іспанії спостерігалось зниження. У першій половині тижня навігація в гирлах Суліна та Бистре була ускладнена через погодні умови, що призвело до накопичення суден. Ситуація дещо покращилася у другій половині тижня, і кількість суден у черзі почала знижуватися», — зазначають фахівці.
Станом на 5 жовтня 2023 року ставки фрахту на перевезення кукурудзи коустерами 6 тис. т з портів Рені та Ізмаїл до Криту підвищилися на 5 $/т — до 61-63 $/т, до східного узбережжя Греції — на 4 $/т до 57-59 $/т, до Мармари — на 4 $/т до 55 $/т, до східного Середземномор’я — на 2 $/т до 65-67 $/т. Водночас фрахт до Севільї знизився на 3 $/т до 80-82 $/т, до Іспанії — на 2-3 $/т до 73-75 $/т та до східного узбережжя Італії — на 1-2 $/т до 68-71 $/т. Ставки до Ізраїлю залишилися на рівні минулого тижня — 70 $/т.
Ставки на перевезення гранульованого та негранульованого шроту соняшнику коустерами 6 тис. т з портів Рені та Ізмаїл залишилися без змін — до Мармари на рівні 60-65 $/т, до східного узбережжя Італії — 82-83 $/т, до Іспанії — 90-95 $/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи баржами на Констанцу знизився на 3-4 €/т до 38-40 €/т. Для соняшнику ставки підвищилися на 2 €/т до 62 €/т.
Ставки фрахту на перевезення гранульованого та негранульованого шроту соняшнику з дунайських портів баржами на Констанцу залишилися на рівні 50 €/т.