Аграрії просять дозволити олійним цистернам «бігати» до 60 років

05 травня 2022, 16:31 1070

Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» звернулась до Міністерства юстиції України з проханням пришвидшити реєстрацію наказу Міністерства інфраструктури України (№267 від 29.03.2022 р.), яким пропонується збільшення граничного терміну експлуатації цистерн для перевезення харчових продуктів з 45 до 60 років.

Про це йдеться у повідомленні УКАБ.

У зверненні зазначається, що на даний момент склалася дуже важка ситуація з обігом залізничних цистерн для перевезення рослинних олій, при якій значна кількість наявних в Україні цистерн опинилася заблокованою на мережі Укрзалізниці на під’їздах до припортових станцій Миколаїв, Жовтнева, Херсон, Берегова, та безпосередньо у портах — де традиційно здійснювалася перевалка олії. Також частина цистерн залишилась на території переробних підприємств східних та південних областей — Запорізької, Харківської, Херсонської, Миколаївської, або на під’їздах до них, та наразі не мають можливості виїзду. Окрім того, значно погіршився обіг цистерн через обмежену пропускну здатність західних прикордонних переходів.

Ці обставини призвели до дефіциту рухомого складу та стрімкого падіння обсягів експорту олії з України. Так, наприклад, за даними Укрзалізниці, перевезення у березні 2021 р. склало 247 тис. т, в той час як у березні 2022 р. — 51 тис. т.

«З названих вище обставин,  багато олійнопереробних підприємств, які, незважаючи на складну ситуацію в країні, не припиняють виробництво, опинилися у тяжкому становищі через обмеженість ємностей для зберігання олії та своєчасного її вивезення через брак залізничних цистерн», — наголошується у зверненні.

Вирішити ситуацію може реєстрація Наказу Міністерства інфраструктури України від 29.03.2022 №267, яким пропонується збільшення граничного терміну експлуатації цистерн для перевезення харчових продуктів з 45 до 60 років. Відповідний наказ уже було направлено до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію  (вхідний від 01.04.2022 р. №41426-26-22).

«Збільшення граничного терміну експлуатації до 60 років може залучити додатково до 500 залізничних цистерн, придатних для перевезення олії, і суттєво поліпшити складну логістичну ситуацію», — пояснюють експерти.

І зауважують, що граничний термін експлуатації цистерн для перевезення нафтобензинових вантажів, які мають схожі технічні характеристики до цистерн для перевезення харчових продуктів, становить 60 років. 

«Дана ініціатива є цілком виправданою на часі, дозволить збільшити обсяги експорту та валютних надходжень до України, обсяги переробки олійних культур вітчизняними заводами, обсяги фінансових надходжень аграріїв для проведення весняно-польових робіт», — підсумували в УКАБ.