Державна податкова служба роз’яснила, як відбуватиметься перехід суб’єктів господарювання зі сплати єдиного податку за ставкою 2% (спрощеної системи оподаткування з особливостями) після ухвалення законопроєкту №8401.
Про це повідомила членкиня Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Ніна Южаніна у Telegram.
Зазначається, що платники третьої групи, які сплачували єдиний податок за ставкою 5%, автоматично вважатимуться такими, що застосовують систему оподаткування, на якій перебували раніше.
Водночас новостворені суб’єкти господарювання (ті, що з’явилися з березня 2022 року) у разі зміни ставки повинні подати до Державної податкової служби відповідну заяву не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу.
«Якщо йдеться про ІІІ квартал 2023 року, то заяву слід подати до 15 червня», — уточнює Южаніна.
Суб’єкти господарювання, які були платниками податку на прибуток, але після скасування спрощеної системи з особливостями мають намір залишитися платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою 3 або 5% (за умови відповідності критеріям, зокрема щодо граничного обсягу річного доходу — 7,5 млрд грн для третьої групи), мають подати до контролюючого органу дві заяви:
Водночас податківці звертають увагу, що платник на загальній системі може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви один раз протягом календарного року.
Тобто платники податку на прибуток, які обрали спрощену систему з особливостями в 2023 році, не зможуть скористатися можливістю повторно зареєструватися платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою 3 або 5% у 2023 році.
«Принаймні тепер зрозуміло, чому податківці так наполегливо останнім часом обдзвонюють платників із проханням якомога швидше визначитися із системою оподаткування», — написала Южаніна.

Борошномели та пекарі випустили книгу про український хліб

Зміна торговельних потоків: які можливості має український виробник

Органічний сектор демонструє стійкість і залишається в топ-5 постачальників продукції до ЄС

Запровадження додаткових податків у нинішніх умовах є недоцільним, оскільки держава має підтримувати бізнес, що працює.

Спілка українських підприємців (СУП) виступає проти підвищення податків для фінансування механізму страхування та компенсації воєнних ризиків.

Однією з основних проблем є розвиток громад, у яких працюють фермерські господарства. Оренда землі, а не її купівля, може допомогти громаді отримувати більше коштів, які можна спрямувати на розвиток того чи іншого села, а відтак і покращити життя їх мешканців.

Сімейні фермерські господарства, які через заборгованість тимчасово втратили право на державну доплату до ЄСВ, зможуть поновити її після погашення боргу за визначеною процедурою.

Кількість судових справ за позовами до податківців цього року скоротилася майже на 20% — до понад 49 тис. проти 61 тис. торік. Водночас кількість нових спорів зменшилася більш ніж на 30%.

Перелік платників податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, так званий «Клуб білого бізнесу», станом на серпень 2026 року налічує 9 706 учасників.

Державна податкова служба України готує масштабне оновлення електронного кабінету платника. Після модернізації сервіс має перетворитися на цифрового помічника, який спрощуватиме взаємодію користувачів із податковою службою.

Клуб білого бізнесу нараховує 9251 учасника. За квартал перелік приріс на 3%: в останньому оновленні до реєстру додалося 1490 компаній, і 1216 компаній вибуло.

Державна податкова служба (ДПС) запроваджує новий інструмент, який допоможе бізнесу уникати блокування податкових накладних.

Державна податкова служба (ДПС) зафіксувала маніпуляції з розрахунковими документами у мережі роздрібної торгівлі м’ясом і м’ясною продукцією.