Антимонопольний комітет України (АМКУ) провів робочу зустріч із представниками асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» та АТ «Українська залізниця», під час якої обговорювались проблемні питання надання послуг на ринках перевезення залізничним транспортом та надання в користування зерновозів.
Про це говориться у повідомленні АМКУ.
Зазначається, що з початком широкомасштабного вторгнення росії та блокування нею портів України чи не єдиним шляхом транспортування зерна на експорт залишився напрямок через сухопутні переходи до країн ЄС. На західні прикордонні переходи були перенаправлені вагони, зокрема зерновози, які знаходилися на мережі в завантаженому стані.
Питання, які підіймалися асоціацією, стосувалися, зокрема, здорожчання зернової логістики протягом 2022- 2023 років, а також дефіциту вагонів-зерновозів власності АТ «Українська залізниця» під час сезонного підвищення попиту на них та відсутності можливості вантажовласникам заздалегідь запланувати перевезення вантажів у вагонах-зерновозах АТ «Українська залізниця», які пропонуються на аукціонах в системі «Prozorro.Продажі» в період високого попиту.
Водночас «Укрзалізниця» обґрунтовувала свою позицію стосовно організації перевезень.
Заступник голови Антимонопольного комітету України, державний уповноважений Денис Клюшников зазначив, що для комітету є вкрай важливим допомогти сторонам досягти порозуміння, адже і питання перевезень, і питання підтримки вітчизняного агробізнесу є для країни стратегічними — особливо в умовах, коли росія веде проти України агресивну загарбницьку війну.
«Тому АМКУ докладно вивчить висловлені під час зустрічі аргументи і у разі потреби застосує заходи, передбачені чинним законодавством про захист економічної конкуренції», — підсумували у відомстві.