За нинішніх обставин в ідеалі з України можна вивозити до 3 млн т зерна на місяць. Але навіть за таких обсягів питання зберігання залишається відкритим, допоки не розблокують морську логістику.

Таку думку висловив засновник компанії Penta Group Олександр Ярмак під час конференції «Стратегії розвитку галузі зберігання зерна у воєнний та післявоєнний час».

За його словами, виходом із ситуації може бути розвиток переробки та тваринництва, щоб підвищити споживання зернової групи всередині країни. Але це навіть у комплексі не вирішить проблему зберігання.

Олександр Ярмак, засновник компанії Penta Group

«Зараз оптимальним рішенням для агровиробників є додавання потужностей зберігання на існуючі елеватори. Це можна здійснити за 3-4 місяці, тобто встигнути до пізніх зернових. Для додавання 50 тис. т зберігання на існуючі елеватори достатньо 60 робітників. Вартість — $150 на 1 т зберігання. Якщо говорити про будівництво нового елеватора, то щонайменше через 6 місяців можна дати зерно в першу ємність, а закінчити повністю проєкт можна через 8 місяців. Побудувати новий елеватор коштуватиме $250 на 1 т зберігання».

Олександр Ярмак, засновник компанії Penta Group

Олександр Ярмак зазначив, що проблем із постачанням в Україну автомобільним транспортом елеваторного обладнання з Туреччини, Канади сьогодні немає. Але після 24 лютого подорожчало обладнання, метал, цемент і послуги: у середньому ціна на всі складові піднялася на 20-30%.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua

Зберігання зерна: куди рухається елеваторний ринок Зберігання зерна: куди рухається елеваторний ринок

Через блокування морських портів Україна не може експортувати потрібний обсяг зерна. Щоб вивезти наявні на зберіганні 22 млн т, за нинішньої логістики потрібно 3-4 місяці. Але вже за місяць розпочнеться збір урожаю-2022, який теж потрібно закладати на зберігання. За словами експертів, ця ситуація видозмінить елеваторний ринок України.

Стиснути експорт: від великого обсягу в тоннах до великого обсягу у валюті Стиснути експорт: від великого обсягу в тоннах до великого обсягу у валюті

Через заблоковані порти Україна сьогодні не може експортувати потрібну кількість агропродукції, адже жоден інший вид транспорту не здатен справитися з такими обсягами. Наразі, з огляду на обмежену логістику, можна розглядати як варіант зменшення тоннажу експорту, переводячи його в експорт готової продукції. Але під час війни компанії не готові інвестувати в переробку.

Мультимедіа