Искусственный интеллект внедряет новую эру в техническом обслуживании сельхозтехники

15 июня 2020, 06:23 4282

Для любого агрария важно, чтобы техника всегда была в рабочем состоянии, и сезон прошел без простоев. Такие же задачи ставят перед собой и производители сельскохозяйственного оборудования. В компании John Deere уверены, что в технике ценится не только мощность, технические характеристики, но и безотказность и надежность.

*текст подається мовою оригіналу 

Новий підхід проактивної підтримки John Deere Connected Support™ став ще більш актуальним під час поширення пандемії COVID-19. З його допомогою сервісні працівники мають можливість дистанційного доступу до техніки клієнта, що допомагає своєчасно виявити потенційні несправності, виправити незначні помилки, поки вони не стали серйозною проблемою, та допомогти операторам налаштувати та оптимізувати машини. Це в свою чергу значно економить час і скорочує ймовірність простою.

Connected SupportTM зробила процес обслуговування клієнтів набагато простішим і швидшим.

«Важливо використовувати сучасні технології та підтримку дилерів, що поєднується у дистанційній підтримці Connected SupportTM. Даний підхід обслуговування стає можливим завдяки наявності машини John Deere (трактор, обприскувач, комбайн чи сівалка), безпровідних технологій — модем JDLink та, звичайно, сервісних послуг дилера, — розповідає менеджер з післяпродажного сервісного обслуговування «Джон Дір Україна» Олександр Ющук. — Коли є всі ці три складові, інженери з продуктової платформи можуть створювати інструменти для того, щоб реалізувати проактивну підтримку Connected Support™».

Джерело фото: Джон Дір Україна Олександр Ющук
Олександр Ющук
Джерело фото: Джон Дір Україна  

Спеціаліст із підтримки інтегрованих рішень «Юпітер 9 Агросервіс» Катерина Головань упевнена, що Connected SupportTM є невід’ємною складовою успішного та сучасного господарства. «Віддалений доступ — це як страховий поліс, котрим можна скористатися в будь-яку хвилину та відчути реальні переваги: зменшення витрат, збільшення продуктивності, своєчасне усунення несправностей, зменшення часу простою техніки», — зазначає вона.

 Джерело фото: з особистого архіву Катерини Головань
Джерело фото: з особистого архіву Катерини Головань

Спеціалісти дилера техніки John Deere «РДО Україна» впевнені, що дане рішення дозволяє проаналізувати код-попередження та надає можливість максимально підготуватись до виїзду, взявши із собою запчастини та спецінструменти, які необхідні для ремонту. «Дані дії можуть суттєво вплинути на «гаманець» клієнта, зменшивши витрати з діагностики та простою техніки. Вчасно відреагувавши на попередження про збій у роботі, навіть на перший погляд несуттєве, можна попередити глобальну поломку, а відповідно уникнути витрат, понесених при простої техніки на час ремонту, придбання дороговартісних запчастин, витрат на сервісні послуги тощо», — каже спеціаліст по Connected Support «РДО Україна» Ірина Бордякова

Джерело фото: з особистого архіву Ірини Бордякової
Джерело фото: з особистого архіву Ірини Бордякової

Складові Proactive Response System

  • Expert Alerts

Система попереджень Expert Alert є одним із ключових елементів підключеної підтримки. Вона передбачає виявлення технічних проблем на машині ще до їх фактичного виникнення. На основі отриманих даних з машини, а також розроблених інженерами алгоритмів виявлення помилок система автоматично аналізує інформацію та, в разі необхідності, пересилає попередження про потенційну несправність спеціалісту дилера John Deere. Ці повідомлення також надають необхідні інструкції для вирішення можливих проблем із переліком потрібних запчастин та інструментів.

«Сучасна машина — це не просто тягова сила, це вже система, яка може збирати певні дані, наприклад, про урожайність та якість роботи, а також містить певну технічну інформацію, яку ми використовуємо для забезпечення безвідмовної експлуатації та оптимізації роботи машини.

Раніше першим, хто дізнавався про несправність техніки, був оператор, потім він телефонував до сервісної служби дилера. Тепер же ситуація змінилась: першою дізнається про несправність машина, яка обладнана сенсорами та контролерами», — каже Олександр Ющук.

У машині стоїть багато датчиків, сучасних комп’ютерів, які збирають дані та передають їх на сервер у режимі реального часу. Завдяки Big Data створюються алгоритми, за допомогою яких аналізуються отримані робочі параметри з техніки. Тому можна ще до моменту виникнення несправності попередити оператора, що помічені відхилення від нормальної роботи, і є імовірність виходу з ладу того чи іншого вузла. А головне — спланувати виїзд і у зручний час для дилера та фермера перевірити техніку та усунути несправність, що в майбутньому убезпечить техніку від простою.

«Попередження Expert Alerts допоможуть не лише уникнути простою техніки, а й зекономити на ремонті, оскільки зменшуються ризики виникнення супутніх поломок», — додає представник John Deere Україна.

За допомогою Expert Alеrts дилер працює не в режимі «гасіння пожежі», а попереджає та запобігає виникненню несправностей.

Представник дилера «Юпітер 9 Агросервіс» Катерина Головань каже, що на сьогоднішній день 10-15% несправностей техніки вже виявляється системою Expert Alеrts, але у порівнянні з минулими роками даний показник стрімко зростає, що демонструє розвиток системи попереджень.

  • Попередження про ТО

Вчасне та якісне виконання регламентного технічного обслуговування є запорукою підтримки техніки в робочому стані та продовження безвідмовного терміну експлуатації. Під час обслуговування дилери не просто замінюють оливу та фільтри, а й роблять додаткові перевірки, огляд та тестування. Для того щоб клієнтам не пропустити плановий сервіс, дилери за згоди замовника можуть активувати попередження про найближче ТО.

  • Machine Dashboard

Для того щоб ефективно відслідковувати технічний стан машин, у дилерів є власний інструмент під назвою Machine Dashboard — це інформаційна панель машин, яка виводить інформацію про технічний стан підключеної техніки на екран комп'ютера. Вона відображає список обладнання замовника, який постійно контролюється працівником дилера. Система розташовує машини в списку згідно пріоритету за критичністю технічних проблем. Таким чином спеціаліст завжди бачить, що відбувається з машинами на його території, та реагує відповідно до ситуації. Тобто, якщо на одному з тракторів з’являється важливий код чи попередження Expert Alert, то тоді машина переміщується по списку вгору, таким чином спеціаліст бачить і розуміє загальний рейтинг технічного стану обладнання, за яке відповідає.

Як працює Remote Support Systems

  • Remote Display Access

Віддалений доступ до дисплея Remote Display Access — система, яка дозволяє дилеру з офісу під’єднатися до дисплею в кабіні, щоб допомогти у налаштуванні машини. Можна виявити неправильні налаштування або помилки в роботі. В компанії John Deere впевнені: така опція не лише економить час і гроші клієнта, а й забезпечує необхідну сьогодні соціальну відстань.

Дилеру через дрібні несправності не потрібно виїжджати до клієнта, підключитись до дисплею можна на відстані, побачити помилку на дисплеї та зробити потрібні коригування, підказати оператору, які налаштування потрібно зробити, переглянути, які помилки виникали при роботі. Навіть за необхідності провести повторне навчання або ж освіжити знання оператора. Даною опцією може користуватися як дилер, так і клієнт. При необхідності агроном, інженер чи власник господарства без проблем зі свого комп’ютеру чи смартфону зможе підключитись до монітора та зробити певні висновки й надати рекомендації оператору.

  • Service Advisor Remote

Інструмент дилера для віддаленої діагностики Service Advisor Remote дозволяє технічним спеціалістам із сервісного центру дистанційно підключатись до техніки, яка знаходиться на подвір’ї господарства чи безпосередньо в полі, та провести діагностику, зчитати коди несправностей, провести записи технічних параметрів, щоб визначити, за яких умов виникає відхилення, а також можна оновити програмне забезпечення бортових комп’ютерів. З випуском на ринок нових моделей кількість таких контролерів на машині збільшується, а значить з’являється все більше можливостей для оперативного реагування на виклики.

Отже, для проактивної підтримки John Deere Connected SupportTM потрібна наявність трьох основних елементів:

  • техніка, оснащена телеметрією, яка здатна передавати дані, зібрані під час роботи. Клієнт повинен надати згоду на передачу даних, щоб дилер міг отримувати сповіщення Expert Alerts від машини;
  • інструменти підключеної підтримки Connected SupportTM John Deere;
  • фахівці від дилерів, які можуть надавати послуги Connected SupportTM на основі аналізу даних.

Спеціалісти John Deere кажуть, що навіть при втраті інтернет-підключення в полі машина продовжує збирати дані, і як тільки техніка виїжджає в зону покриття, інформація передається на сервер. Тому якщо машина 1-2 години не в зоні доступності — це не є критичним.

Повний комплект тракторів серії 6M, 6R, 8R та 9R John Deere, лінійка комбайнів, самохідних обприскувачів і сівалки точного висіву ExactEmerge оснащені телематикою JDLink, яка також доступна як дообладнання на машини з 2012 року. Ліцензію JDLink CONNECT можна безкоштовно оновлювати кожні два роки, що дозволяє активувати телематику після того, як клієнт дасть згоду.

В «РДО Україна» зазначають, що з кожним днем відсоток експертних попереджень зростає, адже розширюються можливості програмного забезпечення платформи та дистанційного аналізу. Збільшується перелік кодів, надаючи змогу отримати більш конкретизовану інформацію стосовно поломок, звужуючи коло для пошуку проблеми.

Заощаджений час на простої та ремонті техніки — це майбутні інвестиції господарів у сучасні технології та якісну техніку.

Загалом у Європі вже підключено понад 50 тис. машин John Deere, з них в Україні близько 3 тис., і це число щодня зростає. Виходячи із сучасного досвіду, John Deere Connected SupportTM і надалі залишатиметься важливою та невід’ємною частиною спектру можливостей компанії щодо інноваційного підходу в обслуговуванні клієнтів, навіть після того, як закінчиться пандемія COVID-19.


Наталія Помянська, AgroPortal.ua