Олег Нестеров
Координатор комітету з техніки УКАБ
Нещодавно Верховною Радою України було зареєстровано проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечності транспортних засобів» №8369 від 19.01.2023, яким вводяться адміністративна відповідальність і недопуск транспортних засобів до участі в дорожньому русі без сезонних шин.
2022 рік став неабияким випробуванням для українських громадян, бізнесу і зокрема агросектору та аграріїв у зв’язку з повномасштабним вторгненням рф. Порятунок персоналу і майна, закриті порти, окупація частини території, ускладнений імпорт і експорт, проблеми з паливом і логістико, бойові дії, мобілізація — з усім цим зіткнулися сільгоспвиробники.
У 2022 році українські аграрії провели, мабуть, найскладнішу посівну кампанію за часів незалежності — заміновані поля, трактористи в бронежилетах, обстріли, окупація і деокупація. Водночас виникли проблеми з фінансами, ресурсами, людьми, а в якості «приємного бонусу» — закриті морські порти та здорожчання логістики в 4-6 разів.
Вже минуло більше трьох місяців війни з рф, які припали на період активної підготовки до нового аграрного сезону та посівної кампанії, а також на період ввезення тракторів та сільськогосподарської техніки. Якою ж є наразі ситуація на ринку техніки з тракторами, комбайнами й обприскувачами?
Президент підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення функцій технічного регулювання у сфері агропромислового комплексу та машинобудування для агропромислового комплексу», яким вносяться зміни до законодавства щодо с/г техніки і вирішуються проблемні питання в частині обігу нових тракторів.
12 травня Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому законопроєкт №7360 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», яким пропонується уточнити ряд положень в частині оподаткування, які також прямий вплив на український агросектор.
У 2021 році на державну підтримку АПК по напрямку «Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки вітчизняного виробництва» було виділено близько 1 млрд грн.
Високі ціни на зернові та олійні останнім часом позитивно вплинули не лише на аграріїв, але й на постачальників ресурсів, зокрема виробників техніки. Оскільки трактори – це, так би мовити, базова необхідність будь-якого аграрія.