Таку думку висловив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов під час вебінару «Олійний сектор: зростання цін — де психологічна межа?».
«Україна за роки незалежності продемонструвала збільшення виробництва пшениці та соняшнику. Це сталося завдяки інвесторам, які побудували в країні олієжирову галузь», — зазначає Микола Горбачьов.
Експерт наводить приклад Аргентини, де на початку 2000 років уряд вирішив, що експортні обмеження, мита, квотування забезпечать зниження ціни для населення. В результаті Аргентина, яка щорічно експортувала 10-15 млн т пшениці, сьогодні експортує близько 4 млн т, і загубився інтерес до виробництва.
«Є хороший досвід у США із захисту малозабезпечених верств населення при подорожчанні продуктів. Коли це не впливає на національну безпеку, продукція в країні є, а її ціна підвищується, вступає в роботу Міністерство соціальної політики і виділяє адресну допомогу, якою користуються понад 30% громадян США», — розповідає Микола Горбачьов.
За його словами, меморандум, підписаний 19 квітня Мінекономіки і асоціацією «Укроліяпром», яким встановлено граничні обсяги експорту соняшникової олії в 2020/2021 МР на рівні 5,38 млн т — неідеальний спосіб вирішення питання, але з досвіду зернового ринку цей механізм працює.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua