Риторика росії щодо продовження «зернової угоди» на 60 днів призводить до правової колізії. Як наслідок такої ситуації — вже через місяць буде мало судовласників, які готові відправляти свій флот у порти Великої Одеси. Отже, фрахт подорожчає, це буде тиснути на ціни, і закупівлі трейдерів будуть суттєво скорочені.
Про це AgroPortal.ua розповів директор LNZ Trading Володимир Корчун.
«У такій ситуації страхові компанії можуть прийняти рішення відмовитись від страхування, як тоді, коли росія в листопаді 2022 року «призупинила» в односторонньому порядку угоду, і за 3 дні вийшло більше 100 суден, і новий фрахт повністю зупинився. Цього разу так само може зупинитися вся бізнес-активність навколо великих портів», — припускає Володимир Корчун.
Він додає, що ніхто з учасників «зернової угоди» не мав офіційного заперечення її продовження на 120 днів, окрім рф, де вважають, що вона продовжена на 60 днів.
В МЗС рф заявляють, що подальше рішення щодо продовження угоди залежатиме від прогресу в реалізації умов у контексті імплементації Меморандуму росія-ООН, зокрема:
«Без просування у виконанні зазначених вимог, які абсолютно не нові й мали бути вирішені в рамках Меморандуму росія-ООН, нашу участь у «чорноморській ініціативі» буде призупинено», — зазначається у повідомленні рф.
Наші військові наголошують, що здатні забезпечити безпеку зернового коридору. Туреччина також може виступити гарантом безпеки. Якщо розглядати цей варіант, то можна прогнозувати, що певний час буде деякий спад активності, можливо, невелика пауза, але робота відновиться. До того ж, у змінах до бюджету-2023 передбачено фонд страхування суден, які беруть участь у зерновому коридорі.
Зі свого боку генеральний директор ІМК Алекс Ліссітса впевнений, що угода буде діяти 120 днів: «На моє переконання, ці «хотєлки» ніхто виконувати не буде. Угода буде діяти 120 днів, як і домовилися, але просто важко жити і працювати у таких умовах», — написав він на своїй сторінці у Facebook.