Війна дає потужний поштовх для прискорення трансформації агросектору України

07 листопада 2023, 05:49 5091

Питання сталості в сільському господарстві не обмежується війною. До того ж із глобального рівня воно переходить на місцевий.

Розуміючи важливість адаптації власних інноваційних рішень до конкретних потреб, таких як стан ґрунту, доступ до води, тиск шкідників та хвороб тощо, компанія «Сингента» відкрила під час війни науково-дослідний центр у Київській області.

Про мету та місце науково-дослідного майданчика в глобальній структурі SYNGENTA — у розмові з директором регіону Європа, Африка та Близький Схід компанії «Сингента» Александрою Бранд.

Які особливості науково—дослідного майданчика у Білій Церкві, та наскільки важливо не припиняти використовувати інноваційні продукти попри різні обставини?

Александра Бранд: Фермерство є складною справою і в добрі часи, але під час війни — це надлюдські зусилля. Я захоплююся стійкістю та наполегливістю українських фермерів, галузі та всієї української нації. Наша компанія цінує ці зусилля та готова підтримати їх.

Науково-дослідний майданчик на Київщині відповідає високим стандартам повного дослідницького циклу — від польових випробувань до збору та аналізу даних, лабораторної діагностики за допомогою найсучаснішого обладнання та сільськогосподарської техніки, а також цифрових інструментів з наземними та повітряними дронами. Наше завдання — надати продукти, технології та сервіси, які оптимально підходять для потреб українських фермерів.

Новий науково-дослідний майданчик у Білій Церкві з навчальним центром є одним із проявів нашої постійної прихильності до безперервної роботи над стійкими інноваціями та відновленням і вдосконаленням агропродовольчого сектору України вже сьогодні.

Про які інвестиції йдеться?

Александра Бранд: Група компаній Syngenta зобов'язалася надати українським фермерам продукти і послуги на комерційно-кредитних умовах на суму $400 млн у межах підписаних раніше меморандумів із Міністерством аграрної політики та продовольства, а також підтримку логістики і науково-технічних програм у часи війни і не тільки. Науково-дослідний майданчик — один із прикладів нашої безперервної підтримки сільськогосподарської галузі України.

Ви зазначили, що на його базі діє навчальний центр. Розкажіть детальніше.

Александра Бранд: Ми маємо розгалужену мережу навчальних платформ і програм технічного й технологічного супроводу в регіонах та на рівні країн. В Україні SYNGENTA Training Center пропонує універсальний підхід до навчання фермерів і створення професійної спільноти для обміну найкращими практиками, досвідом з перших рук для ведення успішного агробізнесу.

Аграрії можуть отримати доступ до практичних тренінгів з різних систем захисту рослин, наприклад, озимої пшениці, ярого ячменю та соняшнику, або прослухати курс лекцій про стале землеробство та управління здоров'ям ґрунтів, технології 3D-обприскування, диференційне застосування гербіцидів та використання дронів у сільському господарстві.

Ми пишаємося тим, що створюємо науково-дослідний простір, де процвітають інновації для прискорення змін у сільському господарстві.

Наскільки важливим є освітній компонент у ефективному веденні сільського господарства?

Александра Бранд: Освітній компонент щодо правильного використання пестицидів та сталого управління бізнесом має вирішальне значення для дотримання нормативних вимог, захисту навколишнього середовища, здоров'я та безпеки людей, ефективної боротьби зі шкідниками та хворобами, а також для загального успіху бізнесу. Як приклад, у разі недотримання технологій фермер ризикує втратити врожай на рівні 20%.

Ми віримо, що освітній компонент сприятиме розвитку відповідальних та сталих практик, які приносять користь як окремим особам, так і суспільству в цілому. Ми наполегливо працюємо, аби теперішнє і майбутнє агровиробництво були безпечніші та ефективніші.

Скільки потрібно часу, щоб вивести на ринок новий продукт?

Александра Бранд: На дослідження одного препарату йде 8-10 років, а з 100 тисяч молекул на ринок виходить 1-2. У грошовому еквіваленті — це $260 млн витрат на один продукт глобально по 40 країнах світу.

Як українським агровиробникам за обмежених фінансових ресурсів максимально розкрити потенціал власного поля?

Александра Бранд: Фермери стають грамотнішими, досвідченішими, і ми пишаємося тим, що відіграємо в цьому не останню роль. Ми навчаємо агровиробників отримувати вигоду від поєднання стратегій ефективного управління водними ресурсами та здоров'ям ґрунту, диверсифікації культур, інтегрованої боротьби зі шкідниками, співпраці та обміну знаннями.

Все це у найближчій перспективі призведе до більш стійкої системи ведення сільського господарства, коли виробники зможуть покращити родючість землі та підвищити врожайність, оптимізувати обмежені ресурси, зменшити витрати на виробництво та долучитися до спільних ініціатив, щоб заощадити гроші, час та скористатися кращими ринковими можливостями.

«Сингента» пропонує власні програми управління, фінансування, експортні можливості та багато іншого для підтримки фермерів в Україні.

Щодо трейдингового напряму, як плануєте надалі його розвивати?

Александра Бранд: Локальна команда «Сингента» з початку війни зосередилася на нагальному питанні — допомогти фермеру перетворити надлишки зерна на гроші, запустивши «з нуля» власний зерновий трейдинг, інвестувавши $2,4 млн у закупівлю спеціалізованих контейнерів для перевезення сипучих вантажів. У планах на таку ж суму придбати і 40-футові залізничні платформи для посилення конкурентної переваги компанії у логістиці, а саме — перевезення зерна власними платформами у власних контейнерах.

Скільки збіжжя вдалося експортувати?

Александра Бранд: Від початку війни компанія «Сингента» прийняла від фермерів близько 207 тис. т сільгосппродукції в якості передоплати за ЗЗР та насіння, з яких експортувала морським, залізничним та автомобільним транспортом приблизно 157 тис. т, та 36 тис. т були реалізовані на внутрішньому ринку. Здебільшого це були кукурудза, пшениця та ріпак.

Локальна команда продемонструвала і абсолютно нові підходи під час війни — прямі продажі. Наскільки ця модель себе виправдала?

Александра Бранд: Прямі продажі в Україні стали революційною бізнес-моделлю для компанії й унікальною на місцевому ринку, що робить компанію справжнім диференціатором і першопрохідцем. Майже рік роботи нової моделі продажів у бізнесі ЗЗР показав, що «Сингента» набагато швидше реагує на турбулентні ринкові зміни. Наші відносини з сільгоспвиробниками стали ще прозорішими, підтримка дистриб'юторів у насіннєвому бізнесі стала цілеспрямованою. Ми маємо прямі угоди з більш ніж 1000 клієнтів і значно підвищили точність наших прогнозів щодо динаміки ринку.

З початку війни українські аграрії, які націлилися на сталий розвиток ведення господарства, продовжують це робити. Як компанія «Сингента» готова підтримувати українського аграрія в цьому аспекті?

Александра Бранд: Війна приносить втрати та горе, але водночас може слугувати потужним поштовхом для прискорення трансформації сільського господарства в майбутньому. Українські фермери сміливі, далекоглядні та відкриті до змін та інновацій, саме тому вони приділяють першочергову увагу питанням сталого розвитку сільського господарства. Компанія заохочує сільгоспвиробників до впровадження сталих практик, які допомагають їм оптимізувати використання ресурсів, зменшити викиди вуглецю в ґрунті та підвищити стійкість сільськогосподарських культур до хвороб. Наші продукти в поєднанні з удосконаленими технологіями виробництва та кращими методами управління зміцнюють сільське господарство в умовах зміни клімату.

Які плани з розвитку компанії «Сингента» в Україні надалі?

Александра Бранд: Ми й надалі приділятимемо особливу увагу безпеці наших співробітників в Україні, підтримуючи за необхідності їхні сім'ї. Ми розуміємо, що майбутнє є надзвичайно складним, але ми впевнені в українських фермерах, які сповнені рішучості забезпечити виробництво продуктів харчування для задоволення місцевого та світового попиту, і ми не можемо їх підвести.

Компанія продовжить інвестувати в ключові сфери, які прискорять трансформацію сільського господарства в напрямі сталого майбутнього в Україні та за її межами: цифрові інструменти та програми з точного землеробства, наука та дослідження, зокрема в галузі біопродуктів, фінансові рішення та трейдинг. Все це допоможе фермерам вдосконалити польові роботи, підвищити продуктивність і перейти до екологічнішого та безпечнішого агробізнесу.


Світлана Яценко, AgroPortal.ua