Отже, із 6 червня 2025 року запроваджено перехідний режим із частковим відновленням квот на майже 30 груп товарів. Це означає, що перелік із семи «чутливих» продуктів, який діяв у версії ATЗ 2024 року (м’ясо птиці, яйця, цукор, кукурудза, овес, крупи та мед), розширюється. До нього, зокрема, додаються пшениця та борошномельно-круп’яна продукція, молочні вироби, томатна паста, етанол тощо.
Нові квоти діятимуть з 6 червня до 31 грудня 2025 року і становитимуть 7/12 річних обсягів, передбачених Угодою про асоціацію, з огляду на те, що до завершення року залишається сім місяців.
За попередніми оцінками УКАБ, перехідний режим торгівлі з ЄС та запровадження торговельних квот у розмірі 7/12 від обсягів 2021 року призведе до недоотримання валютної виручки на рівні 1,1 млрд євро до кінця 2025 року. Водночас ці втрати будуть меншими, ніж у разі повного повернення до торговельного режиму 2021 року — тоді їх оцінюють у 3,3 млрд євро до кінця поточного року.
Тобто Україні надали деякі додаткові можливості для експорту, хоча безмитні обсяги досі далекі від бажаного рівня. Наприклад, квота на цукор у 2021 році становила 20 тис. т, тоді як за умовами ATЗ вона сягала 262 тис. т. Отже, у разі повернення до режиму DCFTA це означало б, що постачання цукру припинилося б до кінця року. Проте згідно з пропозицією 7/12, український цукор досі зможе імпортуватися без мита обсягом близько 11 тис. т до кінця року.