Пропускна спроможність через залізницю або баржею через дунайські порти до початку війни була незначною: вивозилося максимум 200–250 тис. т на місяць. Зараз її треба збільшити мінімум у десять разів.
«Лідери ЄС наразі працюють над тим, щоб сформувати так звані окремі зелені коридори, через які могло б оперативно й безперебійно вивозитися збіжжя з України, яке непотрібне для внутрішнього споживання», — розповів перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький в інтерв’ю телеканалу «Еспресо», пише Мінагрополітики.
Йдеться про:
«Такі спільні зусилля дозволять нам експортувати хоча б половину від тих обсягів, які йшли через наші порти. З-поміж іншого, це також допомогло б українським аграріям підготуватися до нового врожаю, звільнивши внутрішні елеватори. Крім того, вони б отримали економічно позитивну ліквідність, що позитивно позначилося б і на економіці загалом, і на нашому обмінному курсі зокрема. І, звісно, це б зробило значний вклад у продовольчу безпеку світу, тому що відновилось би постачання суттєвих обсягів продовольства в різні країни світу. Це зняло б напругу і з погляду зростання ціни, і з погляду дефіциту харчів, що вже виникає в багатьох країнах світу».
Тарас Висоцький додає, що перекрити експортні обсяги поставок з України не вдасться, адже ми за рік разом із переробкою могли відправляти в інші країни дуже великі обсяги агропродукції — до 90 млн т.