Екcпорт через альтернативні шляхи потрібно збільшити мінімум у 10 разів

17 травня 2022, 16:25 765

Пропускна спроможність через залізницю або баржею через дунайські порти до початку війни була незначною: вивозилося максимум 200–250 тис. т на місяць. Зараз її треба збільшити мінімум у десять разів.

«Лідери ЄС наразі працюють над тим, щоб сформувати так звані окремі зелені коридори, через які могло б оперативно й безперебійно вивозитися збіжжя з України, яке непотрібне для внутрішнього споживання», — розповів перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький в інтерв’ю телеканалу «Еспресо», пише Мінагрополітики.

Йдеться про:

  • першочерговий пошук зерновозів;
  • формування маршрутів, де ці зерновози могли пропускатися пріоритетно, а не в умовах загальної  черги;
  • пришвидшення документального оформлення відповідних товарів, зокрема митної, ветеринарної та іншої перевірки на кордоні Україна — ЄС у режимі 24/7.


propData.content.image
Тарас Висоцький

«Такі спільні зусилля дозволять нам експортувати хоча б половину від тих обсягів, які йшли через наші порти. З-поміж іншого, це також допомогло б українським аграріям підготуватися до нового врожаю, звільнивши внутрішні елеватори. Крім того, вони б отримали економічно позитивну ліквідність, що позитивно позначилося б і на економіці загалом, і на нашому обмінному курсі зокрема. І, звісно, це б зробило значний вклад у продовольчу безпеку світу, тому що відновилось би постачання суттєвих обсягів продовольства в різні країни світу. Це зняло б напругу і з погляду зростання ціни, і з погляду дефіциту харчів, що вже виникає в багатьох країнах світу». 

Тарас Висоцький додає, що перекрити експортні обсяги поставок з України не вдасться, адже ми за рік разом із переробкою могли відправляти в інші країни дуже великі обсяги агропродукції — до 90 млн т.