Війна рф проти України зруйнувала сталі логістичні зв’язки та обмежила можливості експорту української агропродукції. Деблокада морських портів дала змогу за 3 місяці експортувати більше 11 млн т зернових і олійних. Проте подальше функціонування зернового коридору викликає сумніви в учасників ринку.
Про це повідомляє пресслужба Співтовариства виробників і споживачів бобових України.
Відмічається, що погіршило можливості експорту різке зростання вартості залізничних зерноперевезень наприкінці листопада, що збільшило мінімальну вартість доставки аграрної продукції до порту на 53%. Початкову ставку на аукціонах з використання хопер-зерновозів було змінено з 2817 грн до 4300 грн.
«Логістика стає одним із ключових факторів, який буде впливати на рентабельність сільгоспвиробництва, відповідно, на виробничі плани аграріїв у 2023 році. Восени посіви озимини вже зменшені на 30-40%. Можна очікувати зниження посівних площ в Україні під зерновими та олійними культурами під час весняної посівної», — відмічається в повідомленні.
Наразі актуальним є пошук нових логістичних можливостей, орієнтація експорту на автоперевезення та річкові порти. Це детально обговорюватиметься під час форуму Trade&Logistics Christmas Meet Up 21 грудня 2022 р.
Для довідки: організатори Trade&Logistics Christmas Meet Up — Співтовариство виробників і споживачів бобових України та Польсько-Українська Господарча Палата. Подія відбудеться у Mercure Warszawa Centrum Hotel, м. Варшава (Польща).