У наступні 10 років польські порти можуть бути достатньо ефективним шляхом для аграрної логістики. Для цього потрібно збільшити інфраструктурні потужності як залізниці, так і портів, які можна використовувати.
Таку думку висловила eксголова Держпродспоживслужби, консультант логістичних проєктів у Європі Владислава Магалецька під час вебінару UAFATA «Залізнична логістика: до чого готуватися аграріям».
«Бізнес шукає логістичні можливості в Польщі. Велика кількість українських компаній були дуже активними влітку і на початку осені. З польськими перевізниками обговорювались не тільки оренда вагонів чи укладання договорів на постачання вагонів, а й можливість спільних інвестицій у логістичні переходи та портову логістику», — зазначає Владислава Магалецька.
За її словами, на відміну від України, у польських портах працюють приватні залізничні компанії, які мають не лише свої колії та вагони, а й портові термінали. І вони дуже зацікавлені в розгалуженні цієї інфраструктури.
«Всі розуміють, що наразі з Чорним морем ситуація непрогнозована, і якраз потрібно розглядати цей логістичний напрямок як план Б. Причому назавжди. Чорне море — це план А, але бізнесу потрібно мати логістичні потужності плана Б, які можна використовувати. Тому я впевнена, що співпраця з приватними компаніями в залізничному секторі щодо розвитку портових потужностей і використання польських портів — це якісний план Б, який слід розробляти», — зазначає Владислава Магалецька.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua