Інвестиції — це всього-на-всього гроші, найбільшою проблемою для портової галузі сьогодні є брак професійних кадрів.
Про це AgroPortal.ua повідомив CEO SAB group Віталій Бабич. Ця компанія є найбільшим інвестором у порту «Рені».
Він розповів, що розрахункова потужність порту «Рені» за радянських часів була 14 млн т, проте такі показники трималися лише декілька років. Згодом і до 2022 року потужність становила в середньому 1-1,2 млн т, з яких 90% складали зернові вантажі з сусідньої Молдови. З початком війни порт нарощує потужності, адже вантажообіг зріс в десятки разів — зараз обробляється до 1 млн т вантажів за місяць.
«Використовується старе обладнання. Усе скрипить-пищить, але працює. Інвестиції йдуть, будівництво триває, адже лінії, що були в порту, не дозволяли перевалювати великі обсяги», — зазначає Віталій Бабич.
За його словами, основна проблема полягає в організації роботи всіх портових структур, починаючи від проходу каналів: синхронізація роботи відсутня, працівники порту не були готові до таких змін. Інвестиції в обладнання — це всього-на-всього гроші, і це питання вирішується. Найбільша проблема — брак професійних кадрів, людського ресурсу. Така проблема характерна загалом для усіх невеликих портів країни.
«Зростання вантажообігу в десятки разів — це суттєвий виклик для робочих структур порту. Замість мільйона тонн за рік раптом потрібно обробити такий же обсяг за місяць — вони просто не готові», — додає Віталій Бабич.
Для довідки: SAB group з 2004 року реалізувала три інфраструктурні проєкти у вільній економічній зоні «Рені» з інвестиціями близько $15 млн. Це зерновий термінал потужністю 500 тис. т/рік, наливний термінал, а також термінал з перевалки органічного зерна.
Світлана Цибульська, AgroPortal.ua