Європейські перевізники шукають можливості збільшення транспортування українського зерна альтернативними шляхами в межах «Шляхів солідарності».
Про це йшлося під час заходу, який відбувся в Брюсселі, повідомляє Українська зернова асоціація.
У межах зустрічей президент УЗА Микола Горбачьов озвучив кроки, які можуть покращити логістику українського зерна.
Зокрема, він запропонував європейцям дотувати своїх залізничних перевізників для транспортування українського зерна Європою до кінцевих споживачів.
«Це дозволить з одного боку здешевити логістику і забезпечить меншу вартість українського зерна для європейських споживачів, зокрема, зробить її привабливішою для країн Західної Європи, яка традиційно закуповує великі обсяги українського зерна. Водночас це дозволить експортерам запропонувати вищу ціну продажу для українських виробників за рахунок здешевлення логістики», — пояснив експерт.
Також покращенню і здешевленню логістики сприяла б уніфікація та стандартизація залізничних перевезень між країнами ЄС, як і розширення пропускної спроможності залізничних переходів.
«Ще одним кроком, який допоможе значно покращити логістику і шляхи експорту українського зерна, є визначення в румунських територіальних водах рейдової перевалки для українських барж із зерном з українських портів Дунаю, де зерно може перевантажуватись на великі судна типу Panamax. Це вдвічі збільшить відвантаження зерна з дунайських портів», — додав Микола Горбачьов.
Нагадаємо, в травні 2023 року порти Дунаю відвантажили на експорт майже 2 млн т зернових та олійних.
«Іншими словами, це дозволить значно наростити експорт зерна з України незалежно від функціонування зернового коридору в межах Чорноморської зернової ініціативи, де росія постійно чинить перешкоди і блокує рух суден до українських портів. Україна має подібний досвід перевантаження на cудна Panamax у районі Очакова, і є відповідні судна, які можуть проводити такі операції», — підсумував він.