Особливості сирного ринку США та ідеї для українських виробників

17 липня 2024, 07:00 1038
Оксана Чернова

У Нью-Йорку відбулася одна з найпрестижніших продовольчих подій року — Summer Fancy Food Show, яка об'єднала лідерів галузі, інноваторів та ентузіастів для обговорення останніх тенденцій, продуктів та технологій, які формують майбутнє харчової індустрії.

Щорічна виставка представляє платформу для тих, хто вже працює на американському ринку, а також для компаній, які прагнуть розширити свою діяльність у США. Учасники мали можливість відвідати численні лекції про розвиток сервісів обслуговування, майстер-класи та дегустації сирів.

У рамках шоу також відбувся конкурс на визначення продукту року в різних категоріях — напої, ковбаси, снеки та сири. Переможцями в категорії сирів стали:

  • Сир з блакитною пліснявою від Maytag Dairy Farms, виготовлений з коров'ячого молока.
  • Сир з козячого молока від Cypress Grove Cheese зі смаком лимона та меду.

Серед новинок цьогоріч справили особливе враження:

  • Сири з блакитною пліснявою від локальних виробників.
  • Презентація молочних продуктів з позначкою генотипу молока А2.
  • Різноманітні молочні напої та їхні смакові варіації.
  • Тверді сири з високою інтенсивністю смаку.

Відвідування таких заходів дозволяє досліджувати нові ринки та формувати бачення майбутніх харчових тенденцій. І, звісно, переймати досвід, щоб впроваджувати найкращі практики на власному ринку.

Ось ще декілька цікавих деталей:

  • Американські виробники сирів зосереджуються на створенні унікальних смакових характеристик своїх продуктів. Основне завдання — вирізнятися від конкурентів смаком, а не вартістю сиру. Це зумовлює і тенденцію до розвитку виключно в одній категорії сирів, аби стати саме тим виробником, якого обирають споживачі. Це стосується не тільки внутрішніх виробників, а й тих, хто прагне вийти на ринок США. 

Наприклад, швейцарська компанія Jymi виготовляє класичний Раклет. Але успішно адаптувалася до американського ринку, запропонувавши його варіації зі смаком ферментованого часнику або ж із додаванням блакитної плісняви — загалом понад 10 варіантів смаків Раклету. Чудовий зразок поєднання розвитку в конкретній категорії та адаптивності до запитів аудиторії, змін і тенденцій ринку. 

  • На американському ринку не є популярним використання промислових заквасок.
  • Американці віддають перевагу сирами з горіховою солодкістю та приємним посмаком, уникаючи сильно солоних продуктів. Тому українська бриндзя була б для споживачів США досить насиченою.
  • Тренд на креативні та яскраві, а головне, екологічні пакування продовжує набирати популярності.
  • Звісно, й тренд на екологічність продовжує утримувати лідерські позиції на американському ринку.
  • Вразила велика кількість брендованих аксесуарів — «мерча»: бананки-холодильники, значки, браслети та шопери. Вони сприяють прив’язці до бренду та залишають приємні спогади для споживачів. Українським виробникам варто перейняти такий досвід закордонних колег.

Summer Fancy Food Show 2024 ще раз підтвердив свій статус однієї з ключових подій у харчовій індустрії. А українському бізнесу, що хоче розвиватися та бути конкурентоспроможним, варто звертати увагу на тренди, які вже вкорінилися закордоном і підхоплювати їх

Оксана Чернова, амбасадорка української сирної культури, засновниця ProCheese Academy, суддя міжнародного сирного конкурсу World Cheese Awards 

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.