«Я одягнув військову форму та сплю у підвалі на розкладачці у спальному мішку. Мій помічник працює з дому з ноутбуком, печаткою та всім необхідним, а фабрика та склад стоять і чекають початку сезону у червні».
Так описує будні ТОВ «Мольфар Еко» його засновник Євген Гончаренко.
Від початку повномасштабного вторгнення росії на територію України у органічного підприємства, яке займається виробництвом чаїв, було єдине відвантаження продукції.
Проте Євген Гончаренко планує обсяги виробництва та закупівлю матеріалів, адже незабаром почнеться виробничий сезон. Окрім того, компанія має намір запропонувати роботу вимушеним переселенцям у Карпатах.
Збитки є, але підприємство планує сезон
В компанії наразі є залишки товару, які готові відвантажити у будь-який момент, але торгівля в Україні працює не так злагоджено, складнощів додають ще й логістичні проблеми.
До того ж підприємство «Мольфар Еко» має й збитки — одна з великих роздрібних мереж досі не оплатила за продукцію близько 900 тис. грн, а частина продукції знаходилась у селі Перемога Броварського району, де проходила лінія фронту, і що наразі з товаром — невідомо.
Євген розповідає, що мережа «Сільпо» до сьогоднішнього дня нових заявок на поставки не робила. У мережі GoodWine повністю згорів склад у селі Стоянка, і вони досі не виходили з ними на зв’язок. Ланцюжки постачання дещо порушені, тому що деяких магазинів, де продавалася продукція підприємства, вже фізично не існує.
Волонтерський хаб Мольфарів
За перший тиждень війни працівники ТОВ «Мольфар Еко» організували волонтерський рух. У Пилипецькій громаді Євген очолив гуманітарний напрям і займався прийманням гуманітарної допомоги з Європи.
«Разом з Пилипецькою ТГ почали приймати біженців та селити їх у школах та садочках. Гуманітарний рух переріс у хаб, який злагоджено працює та розвантажує фури, перевантажує у буси та відправляє допомогу на Національну поліцію, київську територіальну оборону. Також організовуємо харчування для біженців», — розповідає Євген Гончаренко.
Євген додає, що у день початку війни чаї «Мольфар Еко» мали з’явитися на поличках зони д’юті-фрі аеропорту «Бориспіль».
«Тому, коли закінчиться війна, ми вже будемо стояти в аеропорту. В нас є підписаний договір із дистриб’ютором із Саудівській Аравії, але не встигли відвантажити товар. Окрім того, плануються поставки до Лондону, куди раніше були надіслані зразки продукції. Війна застала нас на стадії розширення експортного напряму, тому плануємо це продовжувати у 2022 році», — зазначає Євген Гончаренко.
Для довідки: виробничі потужності органічного підприємства ТОВ «Мольфар Еко» знаходяться в екологічно чистому районі Карпат біля с. Пилипець Хустського району. Компанія заснована у 2016 році. Продукція представлена в мережі GoodWine, в 70-ти магазинах «Сільпо» у «Лавці Традицій», мережі магазинів «UA Made».
Органічна ініціатива —
об’єднання ключових гравців органічного сектору України, засноване в квітні 2020 року, має на меті сприяння розвитку органічного ринку та зростанню торгівлі українською органічною продукцією на внутрішньому і зовнішньому ринках. Діяльність Органічної ініціативи та міжнародна допомога найближчим часом будуть спрямовані для підтримки органічних виробників. Дізнатися більше про підтримку.
Світлана Яценко, AgroPortal.ua