Пиво на основі свіжого огірка та малини і персикові елі: які літні смаки готують крафтові пивовари

20 липня 2025, 06:07 262

Крафтова броварня торговельної мережі «Сільпо» Beermaster Brewery виготовляє широку палітру смаків від класничних — пільзнерів, пшеничних елів, сухих стаутів — до експериментальних сортів пива з поєднанням фруктів, овочів, спецій та нових сортів хмелю з різних континентів.

Очолює команду пивоварів — Віктор Ващук, бровар з 20-річним досвідом, який встановив рекорд України з варіння найміцнішого пива. Додатково шеф-бровар неодноразово був нагороджений золотими медалями на дегустаційних конкурсах в Україні, а також East European Beer Award. AgroPortal.ua поспілкувався з броварем щодо розвитку пивоварні та загалом місця крафтового виробника на українському ринку.

Вікторе, скільки рецептур та видів пива ви вигадали за період функціонування броварні? 

Віктор Ващук: 21 грудня Beermaster Brewery виповнюється 4 роки, за увесь час функціонування ми активно працювали над новими рецептурами та класичними смаками для задоволення наших гостей. Броварня випускає різні стилі пива — від класичних, до унікальних, які дозрівають у дубових бочках протягом 6-12 місяців. Постійна лінійка складається з 6 сортів (Top Hops — стиль IPA, Enjoy 10 - лайт лагер, Bog Spirit — солодкий статут, Michelada — томатне пиво, Polonez — пшеничне пиво, New Zealand Pilsner — охмелений пільзнер), однак ми виготовляємо й авторські та експериментальні смаки, загалом наразі у нас близько 40 різних сортів. 

У нас 19 пивних корнерів і персонал регулярно проходить навчання та відвідує лекції стосовно сервісу та пивної тематики загалом.

До того ж, я є одним з засновників Beer innovation school, авторської школи пивоваріння, де пропонуємо інтенсивні офлайн курси з основ пивоваріння, з отриманням свідоцтва державного зразка. Це ідеально підходить для для вдосконалення знань, перепідготовки, пивних сомельє та дегустаторів. 

Яке пиво вашого виробництва користується найбільшою популярністю та є найоригінальнішим? 

Віктор Ващук: Ми пишаємося нашим бочковим проєктом Barrel Aged Project. На його основі вийшло 13 різних сортів пива, що дозрівали в бочках з-під бурбону, марсали, вермуту, мускателя, віскі. З них найвідоміші — серія Tabula Rasa. 

Чим потішите шанувальників цього літа? Що очікувати цього сезону? 

Віктор Ващук: Ми варимо сезонні сорти пива, орієнтуючись на дозрівання різних фруктів. До прикладу, GoseTonik виготовляється на основі поєднання свіжого огірка та малини. Зовсім скоро доступними стануть і персикові спеціальні елі — Bomb Tzupik та спеціальні кислі фруктові сорти Lambic. 

На які види пива ви прослідковуєте найбільший попит? 

Віктор Ващук: Зазвичай класичні сорти люблять всі. Пиволюби і біргіки-шукають багаство смаку і стилів. І ми щодня працюємо над новими ідеями, смаками щоб дарувати радість гостям в кожному бокалі

Де броварня закуповує сировину? Опираєтеся на локальних постачальників чи закордонних? 

Віктор Ващук: Насправді у нас немає лише одного конкретного постачальника, котрий би покрив усі наші потреби. Так, ми працюємо з сировиною з усього світу — починаючи від українського солоду та хмелю, закінчуючи сировиною з Нової Зеландії та США. 

Як змінюються смаки українців щодо пива? 

Віктор Ващук: Якщо говорити про молодь, тобто покоління Z, то це однозначно більш яскраві, насичені легкоалкогольні смаки, а стосовно покоління Y — більше запитів на класику, гіркі та ароматні сорти.  

За 2024 рік українці витратили на пиво 46,3 млрд грн, звісно левова частка прибутку у виробників-гігантів. Чи є місце на ринку крафтовим пивоварням? 

Віктор Ващук: Гадаю, теперішня ситуація в країні не сприяє вживанню більш якісного і дорожчого пива, яким власне є пиво малих крафтових виробників. А індустріальні лінійки мас маркетів зберігають попит за рахунок своєї ціни та доступності, однак за якістю та смаком, однозначно, знаходяться  нижче ніж крафтові напої. З цією ситуацією ми зараз і боремося, адже хочемо щоб люди вживали усвідомлено та якісно. Відповідно для цього наша команда регулярно займається просвітницькою діяльністю, зокрема влаштовує лекції, екскурсії на броварню, організовує і приймає участь у фестивалях, де люди можуть зануритись в наш унікальний смак та відкрити для себе інший рівень пива.  

Який загальний обʼєм пива вдається виготовити на місяць? 

Віктор Ващук: Броварня випускає до 15 тис. л на місяць, наше виробництво невелике, тож не зовсім вистачає обʼємів для покриття усієї мережі «Сільпо». Попри це ми також представлені у деяких українських ресторанах. 

Які плани у Beermaster Brewery на наступний рік? 

Віктор Ващук: Насамперед це запуск нашого нового проєкту «Квас зі вчорашнього хліба», за основу слугуватиме фірмовий гречаний багет власного виробництва. Додатково готуємо лінійку натуральних адаптогенних лимонадів. Адаптогени — це різні корисні екстракти грибів, до прикладу, рейша, кордіцепс, левова грива. І вже скоро корисний лимонад буде на полицях.


Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua