Близько 40% підприємств, що виробляють сире молоко, були збитковими до повномасштабної війни в Україні. Нині — майже 60%.
Про це повідомив директор департаменту управління МТФ у консультаційному центрі «Асоціація виробників молока» (АВМ) Олександр Назарко в інтерв’ю GrowHow.
Експерт зазначив, що тваринництво — це складний бізнес, а багато фермерів приділяли йому недостатньо уваги, розглядаючи утримання худоби як соціальний проєкт, що дає людям робочі місця і забезпечує фермеру добру репутацію.
Також він зауважив, що далеко не всі виробники готові були інвестувати у тваринництво, а відсутність розвитку зводить нанівець будь-який бізнес. У результаті — багато старих, амортизованих, рентабельних 50-70 років тому ферм, які нині неприбуткові.
«Якщо раніше сільгоспвиробники збитки від неефективного тваринництва перекривали вигодою від продукції поля, то нині й рослинництво не заробляє. Таке тваринництво опиняється в зоні все більшого ризику і буде стерте з молочної карти України», — пояснив Олександр Назарко.
З його слів, краще почуваються підприємства, які подбали про інтенсифікацію виробництва, покращення умов для людей і тварин. Також ті, які оновили технології, технологічно налаштували процеси й утримують багато високопродуктивних тварин. Йдеться про масштабування тваринницького бізнесу до промислових розмірів і забезпечення тваринам достатнього рівня комфорту.
Експерт наголосив, що 70 років тому було цікаво утримувати 200 голів ВРХ, тепер же для прибуткового господарювання потрібно вшестеро більше худоби.