Український зерновий бізнес пропонує Єврокомісії запровадити компенсацію європейським перевізникам вартості транзиту зерна з України альтернативними шляхами.
Таку думку озвучив президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов під час зустрічі Україна — США — Єврокомісія — Румунія — Молдова, повідомляє УЗА.
Зазначається, що експерти разом із українським урядом та партнерами в Європі активно працюють над розвитком альтернативних маршрутів експорту зерна — розвиток дунайського шляху та трансформації експорту через сухопутні кордони до європейських портів.
«Розвиток дунайського шляху має три складові: це визначення якірних стоянок для перевалки зерна на великотоннажні судна в румунських територіальних водах, збільшення пропускної спроможності на каналі Суліна та пришвидшення проходження суднами каналів, зокрема й завдяки задіянню українського гирла Бистре», — додають в УЗА.
Щодо перетворення дорогої логістики через західний кордон до економічно привабливої для українського зерновиробника, то УЗА запропонувала Єврокомісії запровадити компенсації європейським перевізникам вартості транспортування від кордону України до європейських портів. Це дозволить українським аграріям уникнути збитків та банкрутства через надто дорогу логістику експорту зерна на світовий ринок через європейські порти.
На зустрічі в Румунії також обговорювалися питання включення української частини Дунаю до карт Транс’європейської мережі внутрішніх навігаційних шляхів (TEN-T), запуск повноцінних вантажних перевезень на автомобільних пунктах пропуску на кордоні з Румунією «Красноїльськ − Вікову де Сус» та «Дяківці − Раковець».
Водночас міністр відновлення України Олександр Кубраков зазначив, що у планах — збільшення пропускної спроможності «Порубне – Сірет» щонайменше на 20% та відкриття ще двох нових пунктів пропуску.