У березні 2022 р. зерновими було навантажено майже 11 тис. вагонів, що в 4 рази менше, ніж у лютому (43,9 тис. вагонів). В абсолютному вираженні обсяг навантаження в березні досяг 685,3 тис. т зернових вантажів сумарно, що в 4,2 рази менше за лютневий показник (2909,7 тис. т).
Про це повідомляє «АПК-Інформ» із посиланням на дослідження RAIL.insider.
Відзначається, що значно змінилася структура навантажень у розрізі культур та напрямків постачання. Наприклад, якщо в лютому частка кукурудзи в загальному обсязі навантаження становила 75% (в абсолютному вираженні), пшениці — 18% і соняшнику — лише 1%, то в березні частка кукурудзи знизилася до 72%, пшениці — до 5%, а от частка соняшнику зросла до 11%.
Що ж стосується напрямів навантаження, на тлі блокування портів унаслідок військової агресії з боку росії залізничні перевезення в цьому напрямку очікувано скоротилися. Якщо в лютому в напрямку портів було навантажено більше 96% всіх партій зернових вантажів, то в березні цей показник знизився до менш ніж 4%. Відповідно, частка навантаження в напрямку залізничних прикордонних переходів на західному кордоні України у березні збільшилася до 55% проти 2% у лютому.
В результаті найбільша частка навантажених партій зернових у березні припала на напрямок Львівської залізниці (за залізницею призначення) і склала 64% від загального обсягу в натуральному вираженні. В лютому 99% партій було навантажено в напрямку Одеської залізниці, частка якої в березні скоротилася до 20%.
Що ж стосується залізниць відправлення, то в лютому близько 38% зернових вантажів було навантажено з Південно-Західної та близько 29% — з Південної. В березні показники за цими залізницями знизилися до 27% та 24% відповідно. Лідером за результатами березня стала Львівська залізниця, з якої було навантажено 31% зернових вантажів проти 16% у лютому.