Єдиним прийнятним маршрутом для експорту українського зерна з огляду на великі обсяги поставок є Чорне море, альтернативні напрямки мають інфраструктурні обмеження та є невигідними для бізнесу.
Таку думку висловив єврокомісар з питань довкілля, океанів і рибальства Віргініюс Сінкявичюс, пише «Інтерфакс-Україна».
«Позиція Литви та її пропозиції (щодо експорту українського зерна через Клайпеду та інші порти країн Балтії — Ред.) розцінюються як доброзичливі, але реальність дещо інша. По-перше, для перевезення такої кількості зерна недостатньо інфраструктури, і єдиний шлях - Чорним морем. Все інше непогано, але недостатньо, плюс потрібен час через іншу колію», — сказав він після зустрічі з литовським президентом Гітанасом Науседою.
За словами Сінкявичюса, за відсутності альтернативної інфраструктури дороги через Литву буде недостатньо. До того ж це не буде зручно для бізнесу. Витрати на експорт також зростають.
Своєю чергою українські аграрії просять допомоги в Литви в отриманні субсидій ЄС на перевезення експортованого зерна через Клайпеду та інші європейські порти — на їхню думку, тільки так Україна зможе експортувати накопичений урожай без збитків.
За словами голови парламентського Комітету у справах економіки Казіса Старкявічюса, для підтримки експорту українського зерна необхідний транзит зерна територією Європи.
Також розглядається варіант інтервенційних закупівель надлишків зерна, які вже застосовувалися раніше, — якщо ціна на зернові впаде нижче €100 за тонну, їх можна буде закуповувати для зберігання, тим самим підтримуючи ринкові ціни.