Шлях України до Європейського Союзу є незмінним, і його важливою складовою є розвиток швидкої логістики в західному напрямку.
Про це зазначив прем’єр-міністр Денис Шмигаль, повідомляє «Урядовий портал».
За його словами, у рамках покращення роботи українсько-європейського кордону уряд ставить три ключові завдання.
«Перше — розбудова прикордонної інфраструктури. Зокрема, мережі автомобільних пунктів пропуску. Наразі на кордоні з ЄС їх функціонує 21. Три з них відкриті під час повномасштабної війни. У планах — створення ще 9 пунктів пропуску та модернізація 13», — повідомив Денис Шмигаль.
Найбільше робіт, за його словами, планується провести на кордоні з Польщею. Є домовленість про отримання Україною €160 млн пільгового кредиту від польських партнерів для оновлення доріг, пунктів пропуску, закупівлі сканерів.
«Також минулого тижня під час візиту урядової делегації до Бухаресту домовилися з Румунією, що будемо разом розвивати під’їзні шляхи та залізничну інфраструктуру, будемо рухатися до спрощення прикордонного контролю», — додав прем’єр-міністр.
Денис Шмигаль підкреслив, що румунський напрямок є ключовим для українського експорту. Є домовленості з румунською стороною про перевантаження української продукції в морських та річкових портах Румунії та про співробітництво в Дунайських портах.
«Друге завдання — спільний митний та прикордонний контроль з країнами ЄС. Тобто, буде один пункт пропуску, де працюватимуть представники обох держав. Цим досягаємо більшої інтеграції в європейський простір, прискорюємо логістику, мінімізуємо корупцію. Пілотний проект реалізуємо на польсько-українському кордоні. Під час візиту до Бухаресту Україна зробила відповідну пропозицію і Румунії», — зазначив очільник уряду.
Третє завдання, як зауважив прем’єр-міністр, — продовження реалізації «митного безвізу» з країнами Євросоюзу. За десять місяців роботи безвізу вже оформлено 15 тис. транзитних декларацій в обидва боки: «Тепер маємо завдання перевести митниці на нове програмне забезпечення, щоб відповідати європейським стандартам».