Серед питань, що турбують експортерів, — значне здорожчання вартості використання вагонів УЗ під час перевезення зернових вантажів. На останніх аукціонах від 31 серпня вартість використання зерновозів власності філії «Центр транспортної логістики» АТ «УЗ» зросла до 6658 грн/добу.
Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов у ході засідання Експортного офісу в Укрзалізниці, пише Rail.insider.
«Приватні оператори вагонів також почали підіймати вартість використання власних вагонів. Зокрема, використання вагонів для аграріїв уже вартує близько 120-160 тис. грн за один рейс. Ці дії призвели до суттєвого здорожчання аграрної логістики. Ця ситуація загнала аграріїв у глухий кут і ставить під питання можливість посівної кампанії на наступний рік. Немає економічного зиску у виробництві окремих культур за наявної цінової кон’юнктури та вартості логістики», — зазначає Валерій Ткачов.
Він додає, що обмежити участь в аукціонах компаній-посередників неможливо, адже це «буде сприйнято Антимонопольним комітетом (АМКУ) та ринком як втручання в господарську діяльність та дискримінація окремих учасників ринку використання вагонів (експедиторів та інших)».
Проте якщо така ініціатива «буде доведена державними регуляторами на транспорті (Кабінет Міністрів, Міністерство інфраструктури, АМКУ), то УЗ буде виконувати таке рішення».
Посадовець також зазначає, що нині «висока ціна на вагони відображає високий ринковий попит».
«Наразі в Україні маємо профіцит вагонів-зерновозів (наявність більше 24 тис.), тому подальше зростання вартості буде нівельоване за умови покращення обігу вагонів. УЗ працює у цьому напрямі», — стверджує Валерій Ткачов.