Більшість західних прикордонних переходів скорочують обсяги передачі внаслідок введених обмежень на імпорт зернових вантажів.
Про це йшлося під час засідання в «Укрзалізниці», передає Rail.insider.
Лідерами за обсягами передачі вагонів на кордоні стали словацькі переходи. Найбільший обсяг зафіксовано на переході Чоп–Чієрна над Тісоу. На другому місці — Ужгород–Матевці. Гідні, хоч і знижені показники демонструють і стики Ізов–Грубешув (Польща) та Батьово–Еперешке (Угорщина).
Упродовж травня на 51 вагон скоротилася середньодобова передача: у квітні — 1704 вагони на добу, а у травні — 1653 вагони. Причинами зниження є введені обмеження на імпорт зернових, а також скорочення попиту на рудні вантажі.
«Що ж до зернових, то раніше через західні прикордонні переходи щодоби передавали 580-650 вагонів, натомість зараз цей показник становить 320-330 вагонів на добу. Тобто майже вдвічі скоротилася передача по західних стиках. Також зменшилася передача руди, приблизно на 100-150 вагонів», — розповіли в УЗ.
Негативна ситуація і з передачею зернових. Наразі Польща приймає через усі стики 65 вагонів на добу. Проте до введення обмежень один польський стик міг обробити 90-100 вагонів. Тобто майже втричі впала передача зернових до Польщі. До Румунії також передають 65-70 вагонів (раніше — 120-130 одиниць). Водночас Угорщина приймає від 85 до 100 вагонів зі збіжжям на добу.
«На сьогодні через угорські стики найбільше передають зернових», — наголосив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов.