У кінці фінансового року через страйки на польському кордоні Україна поставлена на коліна, всі експортно-імпортні операції автомобільним транспортом, а це понад 50%, — заблоковано. Від цієї ситуації втрачають перевізники, експортери, імпортери і українська економіка.
Про це повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін під час брифінгу «Блокування кордонів: поточна ситуація та шляхи вирішення».
«На мою думку, частина перевізників, які страйкують, дійсно хочуть поліпшення для себе, зокрема й щодо електронної черги. А частина там стоїть, оскільки за це платять гроші, і вони там стоятимуть, доки московія фінансуватиме цей проєкт», — зазначив Володимир Балін.
За його словами, від страйків втрачає також економіка Польщі, тож є сподівання, що ця інформація дійде до польського політикуму. Цим проблемним питанням, ймовірно, вже займатиметься новий уряд.
«Якщо говорити про перспективу, і це сьогодні зазначають наші перевізники, оскільки вони здійснюють експортні операції і везуть те, що виробляє Україна, в Європу, то їм кажуть споживачі цих товарів, що вони на наступний рік шукають виробників у інших державах, зокрема і в Польщі. Чому? Тому що там зрозуміла логістика — два дні, і товар уже на місці. З України логістика незрозуміла, питання черги 10 діб і більше, плюс фактично доїхати є проблемою. Тобто це проблема для всієї економіки, це проблема для наших виробників, які не зможуть укласти угоду на наступні роки. І, відповідно, проблема перевізників, оскільки нам не буде чого возити. Тому ситуація критична зі стратегічного погляду», — наголосив Володимир Балін.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua