Договір про вільну торгівлю з Туреччиною може принести Україні певні переваги.
Таку думку висловив експерт плодоовочевого бізнесу та міжнародний консультант ФАО Федір Рибалко у коментарі EastFruit.
«Ринок Туреччини для українських постачальників може бути дуже цікавим, особливо за умови прямих поставок у роздрібні мережі. Адже ми маємо ефективну логістику, оскільки імпортери цитрусових України зараз оплачують зворотний фрахт. Іншими словами, витрати на експорт до Туреччини будуть дуже низькими, і якщо, наприклад, у Стамбулі ціни на якісь позиції почнуть зростати, українська продукція заповнить цю нішу буквально через 48 годин.
Також для постачальників свіжої лохини з України Туреччина — дуже цікавий ринок. Тут зростає споживання цієї ягоди, а Україна експортує її в сезон, коли місцева продукція вже давно закінчилася, і постачальники з сусідніх країн також не можуть її доставляти на ринок. Ми думаємо, що Україна могла б постачати до Туреччини до 200 т лохини за сезон», — каже Федір Рибалко.
Він також зазначає, що Туреччина є важливим транспортним хабом регіону, а Turkish Airlines літають безпосередньо в рекордну кількість міст світу. Тому, вийшовши на ринок Туреччини, Україна зможе активніше підключитися до використання можливостей авіаційного транспортування.
«Можна активно використовувати всі існуючі поромні переправи зі Скадовська та Одеси. Рефрижератор, завантажений свіжою продукцією, наприклад, у Житомирській області тією ж лохиною для постачання до Сінгапуру, Малайзії або інших країн Азії, може на поромі приїхати прямо в аеропорт Стамбула, що знизить ризики втрат якості при експорті й буде економічно вигіднішим, ніж постачання літаками з України з перевантаженням у Стамбулі», — зазначає Федір Рибалко.
Ще більший потенціал відкривається в плодоовочевій торгівлі з Туреччиною, якщо Україна коли-небудь почне використовувати для цього найбільшу транспортну артерію — річку Дніпро. У цій ситуації Україна цілком могла би стати великим транзитним хабом для постачання турецької продукції до Білорусі та через Білорусь на ринок ЄС. А торгівля та транзит — це нові торгові місця та доходи бюджету, зазначають експерти.