Виробники біопалива в Китаї планують інвестувати понад $1 млрд у заводи з переробки відпрацьованої кулінарної олії в стійке авіаційне паливо (SAF) для експорту та задоволення внутрішнього попиту.
Про це пише Oils & Fats International's.
Зазначається, що Китай споживає близько 11% світового авіаційного палива і має намір збільшити використання SAF до 2030 року.
Тому китайські компанії з виробництва біопалива планують запустити заводи протягом наступних 18 місяців, щоб виробляти в цілому понад 1 млн т SAF на рік. Цей обсяг буде еквівалентний 2,5% поточної річної потреби Китаю в авіаційному паливі.
Після того, як проєкти будуть введені в експлуатацію, вони використовуватимуть запаси сировини для відпрацьованої кулінарної олії (UCO), яку зараз експортує Китай. Минулого року КНР експортував рекордні 2,05 млн т UCO, в основному до США та Сінгапуру, а також постачав сировину для заводів з переробки біопалива, таких як фінська компанія Neste.
«Ми ведемо обговорення з авіакомпаніями та великими нафтовими компаніями щодо першого експорту та запропонували китайському уряду оголосити чітку ціль SAF», — сказав Ісон Чен, віце-президент Tianzhou New Energy, яка будує завод для випуску 200 тис. т SAF у південно-західній провінції Сичуань.
Наразі Китай виробляє менше 100 тис. т SAF.
Глобальне споживання SAF 2023 року становило 450-500 тис. т — це лише 0,1% від загального споживання авіаційного палива згідно з даними Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA).