До недавнього часу сир вважався висококалорійним і нездоровим продуктом. Однак через відмову від м'яса і червоної риби (флексітаризму) він став альтернативним джерелом білка. Тому відстеження смакових тенденцій сиру стало відігравати важливу роль у формуванні споживчого попиту.

Про це свідчать результати досліджень американської компанії Mintel про зміну смакових уподобань споживачів сиру.

Відповіді 60% респондентів показали, що додавання до меню страв ресторану — від сніданку до десерту — такого інгредієнта, як сир, викликає інтерес у відвідувачів, збільшує продажі та середній чек у закладі. У результаті сформувалося кілька популярних тенденцій у сфері продажу сиру та його подачі.

Сирні плато, як у ресторані

Людині швидше і простіше створити сирно-овочеве або сирно-м'ясне плато для святкового столу, ніж побиватися на кухні над приготуванням десятка традиційних святкових страв. Більшість із них гості навіть не зможуть спробувати, і вони просто зіпсуються. Тому багато компаній стали пропонувати сирні тарілки — кілька шматочків сиру і необхідний інвентар з інструкцією, щоб покупець в урочистій обстановці міг зібрати «сирний пазл» у відповідності з усіма правилами етикету.

Альтернативний сир із рослинного молока

Експерти пророкують цьому продукту велике майбутнє завдяки пізнаваному смаку й етикетці, виготовленій з екологічно чистого матеріалу. Сир для веганського гамбургера на рослинній основі не менш смачний, ніж для класичного. Включення його до рецептів інших страв для людей, які дотримуються ЗСЖ, сприяє збільшенню обсягів продажу.

Специфічні добавки в сирі

Йдеться про додавання традиційних спецій, таких як кориця, кмин, розмарин, орегано, трюфель, цибулинних овочів — зеленої цибулі та часнику, а також паприки. Через зниження споживання м'ясних продуктів зросла популярність сирів зі смаком бекону і димних копчених видів.

Сирні закуски

Сьогодні, як ніколи, актуальна тенденція додавання сиру до різних продуктів з урахуванням співвідношення в ньому білка і жиру, таких як:

Вміння розбиратися в сирах

Із кожним роком зростає споживання сиру в Україні. Покупці із задоволенням експериментують із новими смаками та сервіруваннями. Вони готові платити за унікальні продукти з історією.

Однак, на відміну від Європи, де в кожному кулінарному інституті студенти проходять курси по смаковим особливостям по сиру і страв із нього, в Україні немає освітньої установи, де дають такі знання. Тільки ProCheese Academy, яка співпрацює з провідними європейськими школами, навчає сирних сомельє та чизмонгерів, проводить корпоративні тренінги та модулі за участю сирних експертів із різних країн світу.

Оксана Чернова — сирна експертка ProCheese з 10-річним досвідом роботи з сиром, співзасновниця фестивалю сирного мистецтва ProCheese Awards, Super Gold суддя міжнародного сирного конкурсу World Cheese Awards.

Мультимедіа