Як агрокомпаніям працювати з представниками різних поколінь

29 листопада 2019, 07:22 3812
Кадровий портал grc.ua

Аграрний сектор не значиться в системі професійних інтересів молодого покоління — з цим сумним фактом вже стикнулось багато українських роботодавців. Не менш сумний факт, що пошукачі старшого віку, які мають досвід і знання у цій сфері, активно дивляться у бік трудової міграції.

У зв’язку з цим перед агрокомпаніями постає великий виклик: з одного боку популяризувати сферу серед покоління Z, а з іншого — утримати від переїзду міленіалів та представників покоління X.

Звичайно, вирішення цих задач потребує комплексного підходу та консолідації сил як компаній-роботодавців, так і державних інстанцій. І це — тривалий процес. Але зрозуміти, що хоче від роботи молодь та якими критеріями при виборі роботи керується, можна вже зараз. Зрозуміти, співставити з тим, що їм пропонуємо ми, та зробити висновки.

Так, згідно зі спільним дослідженням Academy DTEK та hh.ua|grc «Формула Поколінь: Цінності та Мотиви сучасних генерацій» молодь прагне до самостійності, нових ідей, пригод та ризиків. А от старше покоління — до збереження традицій і звичаїв, конформності та безпеки. Такі цінності, як Стимуляція та Гедонізм — бажання мати в житті захопливі пригоди та ризики, вибір добре проводити час, балувати себе — притаманні більше молодшому поколінню Z та Y. Водночас старшому поколінню X притаманні цінності Традиції та Універсалізму.

При цьому більшість опитаних зазначають про зацікавленість в отриманні нових знань та навичок. Планують навчатися 63%, а кожен четвертий (25%) уже проходить додаткове навчання. Проте представники різних поколінь по-різному бачать оптимальну форму отримання нових знань. Частіше про зручність для себе таких форматів навчання, як тренінг, наставництво та стажування, вказують представники покоління Z. Також популярним форматом для них є навчання на кейсах (case study). Покоління Y разом із відвідуванням тренінгів обирає для себе формат наставництва і так само, як і представники покоління Z, навчання на кейсах. Серед покоління X меншою мірою поширені формати стажування та наставництва, проте формат тренінгу виявляється для них найбільш прийнятним.

Логічно, що для всіх поколінь найціннішим у роботі є дохід. На друге місце для поколінь Z та Y вийшли можливості кар’єрного зростання (що характеризує їх як досить прагматичних осіб), а для покоління X — офіційне працевлаштування. Окрім того, абсолютна більшість респондентів декларує готовність працювати понаднормово заради більшого заробітку. При цьому для багатьох важливо мати баланс робочого та особистого життя. І це, своєю чергою, може призводити до тривалого ціннісного конфлікту.

А от найбільшим мотиватором для респондентів емігрувати з України є нестабільна ситуація в країні. А от ті, хто розглядає тимчасову міграцію, пояснюють це бажанням більше заробити (покоління Y) та набути досвід життя в іншій країні (покоління Z та X).

Хочете більше дізнатись про те, як роботодавці адаптують свої стратегії залучення та утримання талантів з урахуванням вимог різних поколінь? Цікавитесь сучасними трендами в роботі з персоналом та бажаєте познайомитись з HR-спільнотою, приєднавшись до унікального нетворкінгу?

12 грудня відбудеться головна HR-подія року — Підсумкова конференція «HR-бренд України 2019»

hh.ua|grc, провайдер комплексних HR-рішень

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.